پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان، طلاب را جانشینان پیامبران خطاب کرد و گفت: هیچ فردی معصوم نیست و ممکن است مرتکب گناه شود، لذا باید دانست که نهی از منکر با سرزنش کردن فرق می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در ابتدای درس خارج فقه خود که با حضور طلاب خواهر و برادر، در مدرسه علمیه امام خمینی(رض) گرگان برگزار شد، به شرح حدیثی از حضرت امام سجاد علیه‌ السلام پرداخت و به طلاب توصیه کرد که با بندگان خدا رفق و مدارا داشته باشند.

وی با بیان روایت سفارش حضرت خضر به موسی بن عمران علیهم السلام که: «هرگز کسی را به خاطر گناهی که مرتکب شده است، سرزنش مکن» توضیح داد: هیچ فردی معصوم نیست و ممکن است مرتکب گناه شود، لذا باید دانست که نهی از منکر با سرزنش کردن فرق می کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: در ادامه روایت امام زین العابدین علیه السلام می فرمایند: «محبوب ترین چیز نزد خدای تعالی سه چیز است که عبارتند از: میانه روی هنگام برخورداری از نعمت و بخشش به طوری که انسان با وجود نعمت دارایی، در زندگی معیشتی خود حد وسط را در نظر بگیرد. دوم؛ عفو و گذشت در وقت توانمندی و سوم؛ رفق و مدارای با بندگان خداست.

آیت الله نورمفیدی، طلاب را جانشینان پیامبران خطاب کرد و گفت: شما طلاب علوم دینی، در جایگاه رهبری مردم قرار دارید که باید با رفق و مدارا با مردم رفتار نموده و از خشونت دوری کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha