چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
برنامه های پیاده روی اربعین

حوزه/ به همت مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی صدر علی آباد کتول بیش از ۴ هزار بسته فرهنگی و غذایی در پیاده روی اربعین توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم خدیجه الازمنی از اعزام ۷ مبلغه مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی صدر علی آباد کتول جهت تبلیغ و خدمت رسانی به زائران اربعینی در مواکب مستقر در کشور عراق خبر داد.

سرپرست گروه جهادی شهید باقری مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول با اشاره به اهمیت همایش جهانی اربعین، عنوان کرد: اربعین همایشی است که با اسارت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بصیرت را برای همگان به ارمغان آورد و باعث تپش قلب های عشاق و محبان اهل بیت علیهم السلام شد که با حضور در پیاده روی اربعین، طوفان تبلیغات زنده بر علیه سم پاشی های معاندین را به پا دارند و به نشر معارف دینی بپردازند.

وی T شرکت در همایش عظیم اربعین را تجدید میثاق با مکتب حسینی دانست و ادامه داد: اربعین بخش موثری از قیام عاشورا است و حضرت زینب(س) پرچمدار این نهضت بزرگ بودند؛ حضور بانوان مبلغه به عنوان کسانی که در رفتار و منش از این بانوی بزرگ تأسی می کنند، حائز اهمیت است و ان شاءالله در این راستا و برای گسترش دین مبین اسلام تلاش و فعالیت می کنند.

سرپرست گروه جهادی شهید باقری مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول افزود: این گروه جهادی همچون سنوات گذشته در این همایش جهانی قدم کوچکی برداشته است تا بتواند خدمات ارزنده ای را به زائرین حسینی ارائه دهد که این خدمات در سه بخش فرهنگی، پشتیبانی و فرهنگی در محل موکب، بین راه و در شهرهای مختلف ارائه می شود.

الازمنی ضمن تشریح خدمات فرهنگی گروه خود خاطرنشان کرد: خدمات فرهنگی که مهم ترین هدف ما در این مسیر است و در راستای زنده کردن فرهنگ حسینی و زمینه سازی در جهت فرهنگ مهدوی است، شامل سه بخش تبلیغ چهره به چهره، پاسخگویی به سوالات احکامی، اخلاقی و شبهات و اهدای هدایای فرهنگی است.

وی اعلام کرد: در مجموع ۲۸۰۰ عدد اقلام فرهنگی و بالغ بر ۱۸۰۰ بسته خوراکی برای زائرین اربعین آماده شده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول در ادامه به سایر خدمات اشاره کرد و افزود: سخنرانی با موضوعات مختلف اهمیت و جایگاه و درس های اربعین، سبک زندگی قرآنی، آداب همسرداری، کارگاه های تفسیری با موضوعات روز، احکام، قرائت نماز، تشکیل حلقات معرفتی، برگزاری ادعیه، ایستگاه مطالعه، دقایقی با قرآن و ایستگاه نقاشی و ... از دیگر برنامه های گروه است.

الازمنی اضافه کرد: در کنار این برنامه های متغیر که همچون سال گذشته انجام می شود، برپایی نمایشگاه مهدویت، شهدای مدافع حرم استان، پرده خوانی نمایش عاشورا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، ایستگاه بازی با محوریت آشنایی با مهدویت در قالب بازی کودکانه از برنامه های جدید گروه است که با یاری خداوند ان شااءلله انجام خواهد شد.

وی در پایان توصیه ای به طلاب شرکت کننده در اربعین داشت و گفت: طلبه های شرکت کننده در اربعین می توانند در طول مسیر وظیفه ی تبلیغی خود را انجام دهند و در حد توان هدایایی برای خادمین عراقی به همراه داشته باشند و زائران ایرانی را نیز با تبلیغ چهره به چهره دعوت به مهربانی و گذشت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    0 0
    ان شاالله خداوند قبول کند