پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برنامه های پیاده روی اربعین

معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، راهپیمایی اربعین حسینی را یکی از راه های زنده نگه داشتن نام و یاد سید و سالار شهیدان دانست و گفت: باید تلاش کنیم راه و روش آن حضرت را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از گرگان، نشست علمی –پژوهشی با موضوع «فضیلت اربعین حسینی» در مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد.

خانم بیاری،  معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان پیرامون جایگاه عدد چهل در فرهنگ اسلامی، بیان کرد: در فرهنگ اسلامی و معارف عرفانی عدد چهل جایگاه خاصی دارد و چله نشینی برای رفع حاجت یا رسیدن به مقامات سلوک و عرفان معروف است.

وی با اشاره به روایت امام موسی کاظم علیه السلام «من حفظ من امتی اربعین حدیثا ...»، اظهار کرد: هر کس چهل حدیث در رابطه با امور دین که مورد نیاز آنان است حفظ نماید، خداوند در روز قیامت او را فقیه و عالم مبعوث خواهد کرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ادامه داد: در فرهنگ عاشورا به چهلمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اربعین گفته می شود که از فضایل بسیاری برخوردار است.

بیاری زیارت اربعین را از نشانه های مؤمن دانست و افزود: نشانه های مؤمن پنج چیز است که یکی از آن نشانه ها، زیارت اربعین است.

وی با استناد به روایت امام صادق علیه السلام پیرامون فضیلت راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: هر کس پیاده به زیارت قبر امام حسین علیه السلام برود، خداوند برای هر قدم هزار حسنه نوشته و هزار گناه از او پاک می کند و رتبه اش هزار درجه بالا می رود.

معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان در پایان گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یکی از راه های زنده نگه داشتن نام و یاد سید و سالار شهیدان است، لذ باید تلاش کنیم راه و روش آن حضرت را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha