جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: اقبال بانوان به تحصیل و علم آموزی در سال های قبل از انقلاب نیز وجود داشت و به برکت انقلاب امکان تحصیل گسترده بانوان در سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی به وجود آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، خانم حسینی واعظ در جمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبدکاووس بیان کرد: اقبال بانوان به تحصیل و علم آموزی در سال های قبل از انقلاب نیز وجود داشت و به برکت انقلاب اسلامی امکان تحصیل گسترده بانوان در سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی به وجود آمد.

وی اذعان کرد: حوزه های علمیه خواهران نسبت به حوزه های علمیه برادران قدمت تاسیس کمتری دارد و در این مدت زمان کوتاه، نقش بزرگی در پرورش بانوان عالمه مبلغه داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، تقویت بنیه علمی بانوان طلبه را مهم ترین دغدغه مدیران مرکز و مدیران مدارس علمیه خواهران دانست و اذعان کرد: اساتید حوزه های علمیه نقش اساسی در شکل دهی اندیشه، انگیزه، رفتار و رشد علمی طلاب دارند.

حسینی واعظ افزود: یکی از ابزارهای فهم دین تسلط بر زبان عربی است، براین اساس، تدبر و آشنایی بیشتر با قرآن کریم از مهم ترین عوامل رشد علمی و معنوی اساتید و طلاب است.

وی توضیح داد: طبق برنامه درسی تعریف شده توسط مرکز، طلاب مبلّغ تربیت می شوند، اما شأن حوزه تربیت مبلغ عالم و آگاه به مسائل و شبهات و سؤالات مقتضای زمان و عصر حاضر است و این هدف با درک شیرینی و حلاوت دروس حوزوی و اسلامی که وظیفه اساتید محترم و دلسوز است، به دست می آید.

در پایان جلسه، مشکلات طلاب و اساتید مطرح و راهکارهایی برای رفع آنها بیان شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha