سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صافی نماینده آیت الله سیستانی در واکنش به تظاهرات اخیر عراق نسبت به استفاده از خشونت هشدار داد، و تجاوز علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز، نیرو های امنیتی و تخریب اموال عمومی را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در واکنش به تظاهرات اخیر عراق نسبت به استفاده از خشونت هشدار داد، و تجاوز علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز، نیرو های امنیتی و تخریب اموال عمومی محکوم کرد و از مسئولین عراقی خواست قبل از اینکه فرصت بگذرد، به امور رسیدگی کنند.

سید صافی ابراز امیدواری کرد که همگی از پیامد های خطرناک استفاده از خشونت علیه حرکت اعتراض آمیز مردم آگاه باشند.

وی گفت: آیت الله سیستانی امیدوارند که مسئولین با عقل و منطق رفتار کنند و به فکر مصلحت کشور باشند.

وی افزود: آیت الله سیستانی بار ها از جریان ها و مسئولین حکومتی خواستند که شیوه خود را در تعامل با مشکلات کشور تغییر دهند و گام های جدّی در جهت اصلاح، مبارزه با فساد، کنار گذاشتن سهمیه بندی و باندبازی در اداره حکومت بردارند و ایشان نسبت به کسانی که مانع اصلاح می شوند و امید به کاهش مطالبات دارند، هشدار دادند و گفتند: بدانید که اصلاحات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اگر موج مطالبات مدتی کاسته شد، مدتی دیگر با قدرت و گستره بیشتری باز می گردد.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: مرجع تقلید شیعیان عراق بر خواسته های قبل خود تاکید کرده و از قوای سه گانه خواستند، گامی های عملی مشخصی برای اصلاح حقیقی بردارند و تصریح کردند: مجلس نمایندگان با شایستگی قانونی که دارد، بیشترین مسئولیت را در این زمینه به عهده دارد و تا زمانیکه فراکسیون های بزرگ این مجلس رویکرد خود را تغییر ندهند و به اصلاحات و خواسته ها پاسخ ندهند، هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

ایشان ادامه داد: قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی بیشترین مسئولیت را در مبارزه با فساد، تعقیب فاسدین و بازگرداندن اموال ملت دارند، امّا هیچ تلاشی در این خصوص نداشته اند و اگر وضعیت به همین صورت باقی بماند، هیچ امیدی به کاهش فساد در کشور نیست.

نماینده آیت الله سیستانی خطاب به دولت عراق گفت: دولت باید به وظایف خود عمل کرده و در حدّ توان خود برای کاهش رنج های شهروندان تلاش کرده و خدمات عمومی را بهبود بخشیده، برای بیکاران فرصت شغلی ایجاد کند، در استخدام های دولتی از باندبازی دوری نماید و پرونده متهمان فساد اموال عمومی را به سر انجام برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha