چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: منطق عاشورا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است؛ ازاین‌رو باید جریان فرهنگی اربعین حسینی به‌عنوان منطق و روش اصلی زندگی یاران آخرالزمانی حضرت ولی‌عصر (عج) قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه عاشورا و قیام امام حسین (ع) در دنیای اسلام، اظهار کرد: منطق عاشورا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است؛ ازاین‌رو باید جریان فرهنگی اربعین حسینی به‌عنوان منطق و روش اصلی زندگی یاران آخرالزمانی حضرت ولی‌عصر (عج) قرار گیرد.

وی افزود: اینکه گاهی گفته می‌شود اربعین جای رفتن با خانواده نیست حرف درستی نیست، این همان منطق نصیحت کردن امام حسین (ع) از سوی ابن عباس است؛ یعنی ابن عباس بهتر از امام حسین (ع) می‌فهمد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: عظمت عاشورا به فدا کردن خانواده توسط امام حسین (ع) است، خانواده یعنی رباب که حتی یک جمله درخواست آب برای علی‌اصغر نکرده است؛ یعنی ارزش‌ها خانواده را در کنار یکدیگر دارند نه نسب‌ها.

وی با بیان اینکه این می‌شود مثل اهل‌بیتی که مثل سفینه نوح است، ادامه داد: آنچه امروز فریب‌خوردگان فرهنگ غرب و آزادی‌های مضر در قالب حقوق زنان فریاد می‌زنند ازجمله اینکه زنان باید به ورزشگاه بروند یا حجاب اختیاری داشته باشند، این حقوق را اسوه زنان عالم حضرت زینب کبرا (س) در مجلس طاغوت بزرگ زمان است فریاد زد که آیا سزاوار است زنان تو در حجاب و حریم باشند و ما از این حق بی‌بهره باشیم؟

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: فریاد عدالت‌خواهی را هزار و ۴۰۰ سال پیش دختر زهرای مرضیه (س) در منطق عاشورا بیان کرده است.

وی اظهار کرد: حضور خانوادگی در مسیری که بندگان خالص اعم از مرد و زن و فرزند برای اعتلای حق و حقیقت و امتثال اوامر الهی آن را طی کردند قطعاً برکاتی را برای دنیا و آخرت خانواده‌ها به دنبال دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: قطعاً در هیچ آموزشگاهی خارج از مکتب اهل‌بیت (ع) مفاهیمی چون ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم، دفاع تا پای جان از ارزش‌های الهی، محبت به زن و فرزند، اولویت تعبد و تقدم اطاعت از پروردگار در برهه‌های حساس زندگی، ترحم و انسان‌دوستی و ... در این حد از اعتلای آموزش داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha