جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اعلام برنامه های این حوزه در پیاده روی بزرگ اربعین گفت: 30 نفر از بانوان طلبه و مبلغ یزدی در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می کنند.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد با گرامیداشت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: هر سال بانوان مبلغ یزدی به صورت خودجوش در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی حضور می یابند و امسال با تشکیل جلسات اختصاصی به صورت ساماندهی شده در این مراسم شرکت می کنند.

وی افزود: جلسات مشترکی با سازمان حج و زیارت، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد  استان در خصوص هماهنگی های لازم برگزار شده است تا بانوان طلبه و مبلغات توانمند سهمی در ارتقای مسائل فرهنگی اربعین ایفا نمایند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: در نشست مشترک حوزه خواهران یزد با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هماهنگ شد تا بانوان طلبه بتوانند در فراخوان مقالات اربعین با موضوعات مختلف  از جمله بررسی و پاسخ به شبهات مربوط به حضور زنان در پیاده روی اربعین، نقش سازمان ها و ادارت در هرچه بهتر برگزاری پیاده روی اربعین، اهمیت اربعین در روایات  اسلامی و ... مشارکت نمایند.

حسن پور تصریح کرد: یک دوره آموزشی آشنایی بانوان طلبه با لهجه  عراقی با حضور بیش از 50 بانوی طلبه علاقه مند و مسافر راهپیمایی بزرگ اربعین به میزبانی مرکز مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد که تا قبل از اعزام کاروان های اربعین پایان می یابد و شرکت کنندگان با اهم کلمات و مکالمه عربی با لهجه عراقی برای تسهیل در این برنامه معنوی آشنا می شوند.

وی اعلام کرد: علاوه بر حضور بانوان طلبه مدارس و بانوان حوزوی به صورت خودجوش به همراه خانواده همچون دیگر اقشار مردم در پیاده روی برگ اربعین، اعداد 30 فر از بانوان طلبه و مبلغ هم برای خادمی و با هدف خدما رسانی و مشارکت در برنامه های فرهنگی موکب ها اعلام امادگی کرده اند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: معرفی نامه مبلغان از حج و زیارت استان صادر می شود و برخی به صورت خانوادگی و برخی با هماهنگی سازمان تبلیغات اعزام خواهند شد تا با حضور در موکب ها به رفع شبهات، تصیح قرائت نماز ، پاسخ به سئوالات شرعی، انجام امور مشاوره ای و..  بپردازند.

حسن پور تصریح کرد: دیگر فعالیت های بانوان طلبه استان به مناسبت این ایام در فضای مجازی از جمله انتشار اطلاعات لازم در زمینه سفر اربعین بانوان به صورت پوستر، فیلم کوتاه، اینفوگرافی و....  به شمار می رود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha