جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایزدی

حوزه/ داور مسابقات قرآن کریم با اشاره به اینکه در طول این سالها بانوان در بخش های حفظ، قرائت و ترتیل به واقع حرفه‌ای شده‌اند، گفت: متولیان برگزاری مسابقات به ویژه جامعه قرآنی در رشد این مسابقات تاثیر بسزایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، فهیمه ایزدی، مسئول امور فنی مسابقات قرآن کریم خواهران، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد سطح مسابقات، اظهار کرد: سطح مسابقات به برکت برپایی جمهوری اسلامی ایران و با راهبردهای رهبر معظم انقلاب سال به سال در بخش خواهران و آقایان ارتقاء یافته است به نوعی که بسیاری از قاریان آقا به واقع ستاره‌های جهان اسلام و پا به پای قاریان برجسته جهانی و گاه برتر از آنها در حرکت هستند.

وی افزود: بسیار خوشحال کننده است که در طول این سالها برای خواهران نیز امکان برگزاری مسابقات قرآنی فراهم شده است و گرچه نسبت به پخش صدای خواهران محدودیت‌هایی وجود دارد، اما حمایت‌های خوبی از سوی مسئولان برگزاری مسابقات در بخش خواهران داشتیم.

داور مسابقات قرآن کریم با اشاره به اینکه در طول این سال ها بانوان در بخش های حفظ، قرائت و ترتیل به واقع حرفه‌ای شده‌اند، ابراز داشت: متولیان برگزاری مسابقات به ویژه جامعه قرآنی در رشد این مسابقات تاثیر بسزایی داشتند.

وی فضاسازی و تبلیغات شهری – دانشگاهی را در بخش مسابقات خواهران ضعیف ارزیابی کرد و بیان داشت: حضور بانوان طلبه حوزه‌های علمیه‌ای که برخی حتی به شکل بین‌المللی فعال هستند در مسابقات قرآن کریم خواهران بسیار کمرنگ است و این در حالی است که این مسابقات از برترین مسابقات قرآنی دنیا چیزی کم ندارد.

ایزدی با اشاره به حضور کمرنگ مردم عادی در مسابقات نیز ابراز داشت: باید با برگزاری کارگاه‌ها و محافل قرآنی در حاشیه مسابقات نظر مردم عادی را نیز به مسابقات جلب کنیم و از ظرفیت قاریان خوش‌خوان بانو در راستای بالابردن جذابیت این مسابقات در قالب اجرا برای عموم مردم بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در سالهای گذشته ما در حاشیه مسابقات اوقاف محافل قرآنی را داشتیم به نوعی که رتبه‌های نخست مسابقات و افراد حرفه‌ای از گروه‌های تواشیح و قاریان برجسته قرآنی خواهران به شکل تیم تبلیغاتی در حاشیه مسابقات کشوری خواهران با حضوردر شهرها و شهرستان های مختلف اقدام به برگزاری محافل قرآنی می‌کردند.

داور مسابقات قرآن کریم ابراز داشت: این امر موجب ایجاد فضای قرآنی در شهرها شده و تبلیغی نیز برای حضور مردم در بخش های مختلف مسابقات بود که به نظر می‌رسد لازم است بار دیگر این روند را احیا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha