جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/رئیس اداره مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه های علمیه خواهران از پویش بانوان طلبه در خصوص بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پویش بانوان طلبه در خصوص بیانیه راهبردی گام دوم» در مدارس حوزه‌های علمیه خواهران در پی انتشار بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

به گفته جاویدی رئیس اداره مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه های علمیه خواهران، رهبر معظم انقلاب اسلامی  به مناسبت چهلمین سال پیروزی پر افتخار و عزتمندانه انقلاب اسلامی، بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب را ارائه فرمودند که در حقیقت منشور حرکت انقلاب اسلامی در چله دوم عمر خود به سوی تمدن اسلامی و مانند روحی در کالبد جامعه اسلامی است که گفتمان انقلاب اسلامی را رشد می­دهد و بالنده می­کند.

وی افزود:  رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، علاوه بر اشاره به گام اول انقلاب و فراز و فرودهای مسیر چهل ساله انقلاب، به گام دوم و ارکان‌های مسیر، جایگاه کنونی، مسیر پیش رو، اصول پیمودن مسیر، برکات انقلاب اسلامی و شرایط رسیدن به آرمان­های انقلاب، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نیز اشاره فرموده ­اند.

به گفته رئیس اداره مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه های علمیه خواهران می­توان نکات مهم و کلیدی بیانیه را مواردی از جمله توجه به چشم انداز انقلاب، راه طی شده از ابتدای انقلاب تاکنون و شرایط امروز، توجه به فرصت­ها و تهدیدات، شکست محاصره تبلیغاتی دشمن، توجه به عدالت و مبارزه با فساد و تکیه بر اقتصاد مقاومتی، تأکید بر انقلابی بودن، پیشگام بودن جوانان و امید آفرینی، مقاومت رمز موفقیت ملت ایران برشمرد.

جاویدی در رابطه با این پویش اظهار کرد: نام این حرکت مبارک، پویش نام­گذاری شد؛ چرا که زمینه ­سازی حوزه علمیه بالنده و انقلابی در پرتوی فعالیت ­های بصیرتی و بینشی طلاب و مشارکت و کنشگری فعال آنها در جامعه خواهد بود.

کنشگری خواهران طلبه در راه گام دوم انقلاب

به گفته وی ابتدا طرحی با عنوان «پویش بانوان طلبه در خصوص بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی» تدوین شد که دو سطح اقدامات ستادی و مدرسه ­ای با هدف ارتقای سطح آگاهی سیاسی و اجتماعی خواهران طلبه، پویایی و کنشگری خواهران طلبه و حوزه‏ های علمیه در مسائل اجتماعی کشور و نیز ترسیم گفتمان اندیشه رهبری در دستور کار قرار گرفت.

جاویدی اقدامات صورت گرفته در راستای این پویش در سطح ستاد را عبارت از تعامل با نهادهای دیگر در خصوص برگزاری نشست­های تخصصی، همایش، جشنواره­ های ایده­ های نوآورانه در سطح ستاد و صف و همچنین  ضبط سلسله درس ­گفتارهای کوتاه در عرصه ­های هفت­گانه بیانیه گام دوم رهبری عنوان کرد.

به گفته رئیس اداره مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه های علمیه خواهران 28 جلسه توسط 17 استاد، ضبط برنامه صورت گرفته است که  خروجی این مباحث در چهار گستره استفاده طلاب سراسر کشور به صورت پخش آفلاین ، بهره­ برداری اساتید انقلاب اسلامی و دروس سیاسی حوزه به صورت پیوست درسی، بهره ­برداری مدرسان انقلاب اسلامی سایر نهادها و دانشگاه­ های سراسر کشور به صورت ارائه سلسله درس­ گفتاریی پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی در پایگاه مطالعات انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران و استفاده عموم مخاطبان به صورت تهیه نرم افزار گام دوم قابل بهره برداری است.

وی از اضافه کردن منوی "گام دوم انقلاب" در "پایگاه مطالعات انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران" و بارگزاری بیش از 200 مطلب تبیینی و ترویجی در آن نیز خبر داد و گفت: این مطالب شامل مجموعه آثار (کتب، مقالات و یادداشت ها، پاورپوینت)؛ درس­گفتارها (7 عرصه بیانیه)؛ سخنرانی ها: (سخنان آیت الله مصباح یزدی؛ آیت الله ابوالحسن مهدوی؛ استاد مهدی میرباقری؛ استاد علیرضا پناهیان؛ استاد خسروپناه؛ استاد مهدوی ارفع؛ استاد احمد پناهیان؛ استاد رحیم پور ازغدی؛ استاد حسن عباسی؛ استاد شریفی؛ سایر اساتید)؛ چندرسانه ای (تصاویر، کلیپ ها و فیلم ها) است.

جاویدی افزود: مدارس حوزه ­های علمیه خواهران در عرصه­ های مختلف همیشه پیش­قدم و پیش­تاز بوده و به سمت مرجعیت علمی و فرهنگی برای جامعه در حال حرکت و رشد هستند. و اقدامات مختلفی در این راستا صورت گرفته است.

به گفته وی  برگزاری مسابقه کتاب­خوانی "خوانش گام دوم انقلاب اسلامی: بیانیه رهبری" از جمله این اقدامات است که در این راستا 243 مسابقه خوانش بیانیه در مدارس حوزه های علمیه برگزار شده است که  ۱۰ هزار و ۹۸۹ نفر از طلاب، اساتید، جوانان، بسیجیان و کادر مدرسه در این مسابقات شرکت کرده اند و از 910 برگزیده آن به صورت مدرسه ­ای تقدیر شده است.

جاویدی  برگزاری جشنواره ایده ­های نوآورانه با محوریت "راهکارهای راهبردی و عملیاتی گام دوم انقلاب اسلامی" و "رسالت­ های طلاب در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی" را از دیگر برنامه های این پویش نام برد که 121 نفر طلاب و اساتید سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده و 42 اثر برگزیده شده است.

از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تا فعالیت در فضای مجازی

 برگزاری سلسله نشست‌های تخصصیِ دانش ­افزایی و کرسی ­های آزاداندیشی، با حضور اساتید علمی و انقلابی از دیگر برنامه هایی بود که جاویدی به آنها اشاره کرد و گفت:  751 نشست و کرسی در مدارس حوزه های علمیه برگزار شده است و۴۸ هزار و ۷۶۸  نفر از طلاب، فارغ التحصیلان، مبلغان و اساتید و عموم مخاطبان در این نشست ها شرکت نموده اند.

وی از  برگزاری تربیون های آزاد در مدارس با محوریت راهکارهای تحقق بیانیه و یا ضبط برنامه رادیویی یا تلویزیونی به صورت تربیون آزاد یا میزگرد رادیویی با حضور طلاب و اساتید هم خبر دارد و گفت: در این باره 70 برنامه انجام شده و۳ هزار و ۹۲۰ نفر در این برنامه ها شرکت داشته اند.

 برپایی نمایشگاهی داخل مدرسه از بیانیه مذکور در قالب پوستر، بروشور، عکس نوشته، طراحی، نقاشی و ... از محورهای بیانیه از دیگر برنامه هایی بود که رئیس اداره مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه های علمیه خواهران به آن اشاره کرد و گفت: تعداد 155 نمایشگاه در مدارس استان­ها برگزار شده است که ۱۹ هزار و ۷۵۶ نفر از آن بازدید داشته اند.

وی در رابطه با فعالیت در فضای مجازی نیز اظهار کرد:  256 فعالیت در فضای مجازی توسط ۱۳ هزار و ۴۶۹ طلبه در قالب برنامه ­های از جمله راه ­اندازی پویش خوانش بیانیه رهبری و ارائه متن بیانیه به صورت کلی و یا بند­ها و  محورهای آن، ارائه دست­نوشته ­های طلاب و اساتید محترم و نیز تحلیل­ ها و بررسی­ های آن­ها پیرامون گام دوم انقلاب، تهیه عکس نوشته، پاورپوینت و ... از بیانیه گام دوم رهبری و  هشتک کردن بیانیه مذکور و مباحث مرتبط با آن تحت عناوین "بیانیه رهبری"، "گام دوم"، "گام دوم انقلاب" در شبکه ­ها و صفحات مجازی و اجتماعی، به ویژه کوثرنت و کوثربلاگ صورت گرفت.

به گفته وی  390 اقدام فرهنگی علمی دیگر، در زمینه های تدوین مقاله؛ تهیه و توزیع کتابچه بیانیه؛ تهیه و توزیع بروشور؛ نصب تراکت های تبلیغاتی؛ تهیه برد؛ فضاسازی مدرسه؛ تشکیل کارگروه؛ برگزاری هم اندیشی؛ انتشار ویژه نامه؛ تهیه نشریه دیواری توسط طلاب در مدارس با موضوعیت گام دوم صورت گرفته است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha