پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ پیامبر(ص) خدا فرمودند« حسنم هدیه ای است که خدای متعال به من عنایت کرده است»؛ به همین دلیل معاندین نتوانسته اند، محبت پیامبر(ص) به امام حسن(ع) را کتمان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صادقی واعظ امشب در شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در منزل آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه جامعه مدرسین در قم برگزار شد گفت: یکی ازنکات مهمی که در زندگی امام حسن(ع) استT تقارن طفولیت با حضور رسول خدا(ص) است. علاقه و محبتی که بین پیامبر(ص) و امام حسن(ع) بود،بر هیچ کسT حتی دشمنان هم پوشیده نیست.

سخنران این مراسم افزود: پیامبر(ص) فرمودند: حسنم هدیه ای است که خدای متعال به من عنایت کرده است؛ به همین دلیل معاندین نتوانسته اند، محبت پیامبر(ص) به امام حسن(ع)  را کتمان کنند.

وی بیان داشت: این شدت و انس سبب، ویژگی های خاص در حضرت امام دوم(ع) می شود که از جمله آن داشتن حلم و بردباری و درخلق و خوی شبیه پیامبر خدا(ص) بود.

حجت الاسلام صادقی واعظ ادامه داد: اما حلم درحضرت دارای محورهای بود، بخشی در ارتباط با دشمنان و بخشی در ارتباط با یارانش بود که همین افراد خون به دل حضرت کردند.

سخنران این مراسم با بیان این که فرق انسانها با معصومین(ع)، انبیاء الهی واهل بیت(ع) در این بود که مردم به خاطر رسیدن به منافع دنیا حرکتی انجام می دادندT ولی اهل بیت(ع) این گونه نبودند، گفت: حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) به خاطر منافع دین و اسلام از حق خود گذشتند و نگذاشته اند اساس اسلام از بین برود.

وی بیان داشت: صلح امام حسن(ع) برای تداوم اسلام و دین بود و بر همین اساس نباید کسی در امام(ع) و فعالیت او شک و کند چرا که امام(ع) براساس منافع دین واسلام و امت اسلام تصمیم می گیرند و در این رابطه وظیفه مردم پیروی و اطاعت است.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: اما افرادی که ادعای دوستی و یاری امام(ع) را داشتند، کار را به جایd رساندند که سجاده از زیر پایش کشیدند و نیزه به پای حضرت زدند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha