جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تمامی حضرات معصومین مظهر صفات الهی هستند اما بعضی از صفات الهی به طور ویژه بر هر کدام از اهل بیت(ع) اطلاق می شود و امام حسن علیه السلام مظهر احسان الهی شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی امشب بعد از نماز عشا در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به شهادت امام حسن علیه السلام طی سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم امام مجتبی علیه السلام را در یک جمله معرفی نماییم باید بگوییم امام حسن علیه السلام کسی است سیرت و صورت، اخلاق و صفاتش نشانه با فضیلت ترین انسان ها بر روی زمین است.

وی افزود: امام حسن علیه السلام مظهر صفات جمال و جلال الهی بودند و هر کس نگاهش به حضرت می افتاد شیفته و شیدای صفات اخلاقی حضرت می شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تمامی حضرات معصومین مظهر صفات الهی هستند اما بعضی از صفات الهی به طور ویژه بر هر کدام از اهل بیت(ع) اطلاق می شود، به گونه ای که از صفت احسان، حسن و صفت محسن، حسین اخذ شده و امام حسن علیه السلام مظهر احسان الهی شدند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بر اساس روایت امام رضا علیه السلام زیباترین دینداری و زندگی و حیات دنیوی و اخروی برای کسانی است که اهل احسان باشند؛ بدون احسان نه دنیا زیباست و نه در آخرت سعادتی وجود خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: خداوند رحمتش را به طور ویژه برای اهل احسان نازل می کند و احسان کنندگان همواره مورد الطاف خاص الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی خاطر نشان کرد: بر اساس روایات، انسان برای احسان نمودن خلق شده و فلسفه خلقت احسان و غایت آفرینش بر اساس احسان بنا نهاده شده است؛ همه عوالم، آثار احسان خداوند است و احسان معانی و مصادیق متعددی دارد و خلاصه و معطوف در مسائل مادی نیست.

وی یادآور شد: احسان در عبادات از مهم ترین و اصلی ترین مصداق احسان است و به معنای این است که انسان باید تلاش نماید در عبادت خود اهل احسان باشد به گونه ای که عبادت محسنانه را در همه حال به جا بیاورد و به گونه ای عبادت نماید که انگار خداوند را در حال عبادت مشاهده می کند و با یقین و باورمندانه عبادت کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عبادت با حال خضوع و خشوع از مصادیق احسان در عبودیت است که انسان باید به این مرحله از عبودیت برسد.

وی افزود: احسان در عمل نیز از دیگر مصادیق و معانی احسان است و به معنای این است که انسان هر کاری، اعم از کارهای فردی و اجتماعی که انجام می دهد، پاک و خالص و به دور از ریا و کبر و غرور و عجب باشد و مواظبت نماید به خبائث دنیوی آلوده نشود.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اگر نیت انسان الهی باشد، اعمالش نیز ارزش پیدا می کند، خداوند خریدار اعمال انسان می شود حتی اگر اعمال ناچیز و کم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی خاطر نشان کرد: احسان یعنی خدمت نمودن به خلق خدا، دستگیری از ضعفای امت اسلام، سخاوت داشتن، بخشنده بودن، ایثار کردن، و…که تمامی اینها آثار و برکات بسیاری را در جامعه دارد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha