جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلبس

حوزه/ کارگاه دو روزه آموزش مهارت های «تلبس» ویژه طلاب حوزه علمیه استان کرمان، در مدرسه علمیه ابراهیمیه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، کارگاه دو روزه آموزش مهارت های تلبس حوزه علمیه استان کرمان، روز گذشته، در محل مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان به پایان رسید. در این کارگاه که مدت 17 ساعت به طول انجامید، تعداد 70 نفر از طلاب حوزه علمیه کرمان در آن شرکت کردند.

حجت‌الاسلام رضا خراسانی، نماینده امور صیانتی حوزه علمیه استان کرمان در جمع طلاب شرکت کننده،  گفت: طلاب باید بعد از ملبس شدن، دقتشان نسبت به قبل بیشتر و حواسشان جمع‌تر باشد، چرا که بروز حتی کوچک‌ترین اشتباه از طلاب ملبس  می‌تواند نه تنها به روحانیت، بلکه به دین ضربه بزند.

وی ادامه داد: در پاسخ به سوالات دینی مردم از ارائه اطلاعات اشتباه به شدت خودداری کنید. همچنین طلابی که به اقامه نماز جماعت (به ویژه در مساجد) مشغولند از تاییدِ بدون یقین استشهاد ها و گواهی ها خودداری کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان، به بیان نکاتی در خصوص ری طلبگی و تهذیب طلاب پرداخت و با بیان اینکه طلاب باید سرباز امام زمان (عج) باشند، گفت از جمله وظایف مهم طلبگی 1. فهم دین (تحصیل معارف دینی، تحقیق در این خصوص و تبلیغ دین)، 2. تهذیب نفس و تربیت دینی و 3. بصیرت (وظیفه شناسی، احساس مسئولیت در دفاع از دین و تمدن سازی نوین اسلامی) است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با تاکید بر مهذب بودن طلاب علوم دینی افزود: به منظور تهذیب نفس، طلبه باید از آفت‌های عالمان دینی همچون طمع، بخل، ریا، عصبانیت، علاقه به مدح و تصدیق، ورود در علم لاینفع و ... [اشاره به حدیث: مصباح الشریعة / ص 20 / الباب الثامن فی آفة العلماء] به شدت حذر کند

همچنین حجت الاسلام امیربهاءالدین علائی نژاد محقق، پژوهشگر و استاد اعزامی از قم به تشریح مهارت های بیان احکام پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha