جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: برای حرکت صحیح در مسیر طلبگی باید مسیر ارتباط با خدا را درست ترسیم کنیم، علم را کسب کرده و عمل به علم و معلومات را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عیسی برادری، شامگاه شنبه در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب، که در حسینیه این مدرسه برگزار شد با اشاره به اینکه سوره حمد از سوره‌های کلیدی و مهم قرآن است که در نمازهای واجب و مستحب قرائت می‌شود و حکمت‌هایی در آن نهفته است، اظهار داشت: در سوره حمد روش برقراری ارتباط با خدا بیان شده است.

وی ادامه داد: تمام انسان‌ها در حال اضطرار خدا را با تمام وجود حس می‌کنند و نیرویی از درون، آن‌ها را به سمت پروردگار عالم هدایت می‌کند.

امام جمعه تکاب در ادامه با اشاره به آیه " ایّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعین " افزود: بندگان در عبادات خود تنها خدا را مدنظر قرار داده و او را پرستش و ستایش می‌کنند و البته گاهی رخ می‌دهد که انسان گرفتار شرک خفی می‌شود.

وی بیان داشت: حوزه باید به دنبال ارتقای علم طلاب در زمینه‌های عملگرایی، توحید، امامت، اخلاق باشد و در کنار حوزه که وظایفی بر عهده دارد، طلاب هم موظف هستند در این راه گام بردارند و علم و معرفت خود را تکمیل کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: ارزش عالم به عمل اوست؛ در روایات بیان شده است که عالمی که به علم خود عمل نکند از بوی بد او جهنمی‌ها هم در عذاب خواهند بود؛ علم زمانی ارزش پیدا می‌کند که بدان عمل شود.طبق فرمایش امام صادق (ع)، ما باید به عنوان عالم دین با عمل خود مردم را به دین دعوت کنیم.

حجت الاسلام برادری با تاکید بر مواظبت طلاب بر نظم در عبادات، دوری از اعمال ریایی، کسب اخلاص و تقوا، گفت: برای حرکت صحیح در مسیر طلبگی باید مسیر ارتباط با خدا را درست ترسیم کنیم، علم را کسب کرده و عمل به علم و معلومات را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha