جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه اسلامی کلگری رژه صلح برگزار می کنند.

حوزه/ پیروان ادیان و مذاهب مختلف به شرکت در رژه صلح که توسط اعضای جامعه اسلامی کلگری در آلبرتای کانادا و به مناسبت ماه میراث اسلامی برگزار می شود دعوت شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از calgaryherald، پیروان ادیان و اقلیت های مذهبی به شرکت در رژه صلحی که قرار است روز یکشنبه به میزبانی جامعه اسلامی شهر کلگری کانادا برگزار شود دعوت شده اند.

این رویداد قرار است از ساعت 1 بعداز ظهر در چند خیابان در مرکز شهر کلگری آغاز شده و سپس راهپیمایان به المپیک پلازا رفته و در جشنی که درست روبروی سالن شهرداری در ساعت 2  برگزار می گردد شرکت کنند.

پیش بینی می شود حدود 1500 نفر از اعضای جامعه مسلمانان در این مراسم شرکت کنند و برگزارکنندگان از کلیه شهروندان کلگری فارغ از ایمان یا وابستگی مذهبی دعوت کرده  اند تا  در این رژه که بخشی از فعالیت های مربوط به ماه میراث اسلامی در آلبرتای کانادا می باشد شرکت کنند.

این رویداد توسط شورای عالی اسلامی کانادا و به همراه سازمان مسلمانان علیه تروریسم و ​​مجمع اسلامی المدینه کلگری برگزار می شود. این برنامه همچنین توسط انجمن ترکیه ترکی آناتولی ، انجمن پاکستان و کانادا ، پروژه مسجد الاقصی در کلگری جنوبی ، حسینیه شیعیان، مرکز اسلامی المکه ، شورای وحدت کشمیر و شورای بین ادیان کلگری پشتیبانی می شود.

دکتر عطار محمود نایب رئیس شورای عالی اسلامی کانادا و یکی از برگزارکنندگان اصی رژه در این رابطه گفت: هدف از برگزاری این جشن تجلیل از دستاوردهای فرهنگ اسلامی در کانادا،  و فراهم کردن فرصتی برای دیدار میان ادیانی مسلمانان و غیرمسلمانان اعلام شده است.

 محمود خاطرنشان کرد: ما راهپیمایی نمی کنیم ، فقط راه می رویم. بنابراین ، اگر کسی که ما را ببیند و سؤالاتی درباره پیامبر (ص) یا درباره اسلام داشته باشد ، در آنجا افرادی هستند که به آن سؤالات پاسخ دهند. این هدف اصلی است.

ایده این است که با افراد بیشتری تعامل داشته باشیم. حتی نپرسید ، فقط به ما بپیوندید و امیدوارم که این حرکت به شما کمک کند تا بسیاری از سوء تفاهم هایی که سال هاست درباره اسلام رشد کرده از بین رفته و ما می خواهیم تعالیم واقعی پیامبر را به مردم بشناسانیم.

وی افزود که مسلمانان نسل ها بخشی از تاریخ آلبرتا بوده اند.

ماه میراث اسلامی در آلبرتا برای نخستین بار بیش از یک سال پیش توسط دولت  اعلام شد و پیش بینی می شود که در مراسم رژه روز یکشنبه بسیاری از سیاستمداران و رهبران مدنی را از همه زمینه های سیاسی و اجتماعی جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha