پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مروجی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان به رسالت مهم طب و طبابت در نظام توحیدی اشاره کرد و اخلاق و رفتار محبت آمیز پزشک را موجب برطرف شدن ۵۰ درصد آلام و درد بیمار دانست و گفت: کار اصلی پزشکان باید خدمت به مردم، مراقبت و رسیدگی به سلامت جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، در دیدار دکتر سید علیرضا مروجی، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که جوانان جامعه ای سالم است که جوانان و افرادش از نظر روحی و جسمی سالم باشند، رهبری  دینی، مدیر اجرایی و طبیب حاذق را سه عنصر مورد نیاز  جامعه دانست و گفت: مشکلات  جامعه ای که بدون رهبر دینی، مدیریت اجرایی و پزشک متعهد باشد، برطرف نمی شود.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر این که طبابت شغل نیست، بلکه مسئولیت الهی است، تصریح کرد: پزشک نباید به قصد کسب درآمد بالا درس بخواند؛ جامعه به پزشکانی نیاز دارد که به اقشار ضعیف رسیدگی کنند و نگاهشان به بیمار معرفتی باشد، بنابراین باید نگاه برخی پزشکان به درآمدزایی، اصلاح شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر  اینکه پزشکان باید از پزشکان دوران دفاع مقدس الگوبرداری کنند، تصریح کرد: جامعه پزشکی  باید  از ایثارو فداکاری پزشکان دوران دفاع مقدس که داوطلبانه مجرومین جنگی را درمان می کردند و بعد از جنگ هم با تشکیل انجمن های خیریه، بیماران مستمند را درمان می کنند، الگوگیری کنند.

وی، اخلاق و رفتار محبت آمیز پزشک را موجب برطرف شدن ۵۰ درصد آلام و درد بیمار دانست و گفت: پزشکان رعایت اخلاق اسلامی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و با بیماران به تندی و سرد برخورد نکنند.

آیت الله نمازی در ادامه با بیان اینکه با جابجایی مسئولان نباید میز، صندلی و دکورها عوض شود، گفت: کسی که در نظام  توحیدی مسئولیتی را عهده دار می شود باید تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم بکار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم انتقال بیماری های واگیر دار در اربعین حسینی، اظهار کرد: با توجه به اینکه میلیونها انسان در حماسه عظیم اربعین حسینی شرکت می کنند  و امکان دارد بعضی از آنها مبتلا به بیماری های واگیر دار شوند، لذا  پزشکان با اقدامات لازم از انتقال این بیماری ها جلوگیری کنند.

تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم

دکتر سید علیرضا مروجی، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این دیدار به جایگاه ویژه این دانشگاه در کشور اشاره کرد و رضایتمندی مردم، پرسنل  و ارتقای سلامت منطقه را اولویت کاری خود  اعلام کرد.

وی انتظارات زیاد مردم در برابر کمبود ها را از مهمترین محدودیت های دانشگاه علوم پزشکی کاشان برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید در زمینه آموزشی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی ارتقا پیدا کند.

مروجی در پایان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان را جزء دانشگاه های قرآنی کشور نام برد و گفت: این دانشگاه طی چند سال گذشته موفقیت های چشمگیری در زمینه فعالیت های قرآنی داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha