جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: کاربرد مساجد را تنها به نماز جماعت و مجالس ختم، محدود نکنیم و باید از این مکان برای حل و فصل مشکلات مسلمین و مسائل اجتماعی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، صبح امروز در نشستی با جمعی از فعالان و خادمان مساجد شهرستان بیجار اظهار داشت: خدمت به مسجد، بسیار باارزش و دارای ثواب دنیوی و اخروی است.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه وظیفه خدام مساجد بسیار مهم و حساس است، بیان کرد: خدام مساجد به نوعی به عنوان نگهبانان این مکان مقدس انجام وظیفه می کنند؛ کاری که شما انجام می دهید در اصل عبادت است، لذا در نگهداری و پویایی مساجد باید بسیار کوشا باشید.

حجت الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از مسایلی که برخی از فعالان مذهبی و فرهنگی همیشه نسبت به آن انتقاد دارند، مسئله بسته بودن درب مساجد بر روی مومنان است.

وی تصریح کرد: بسته شدن درب مساجد بر روی مردم و مومنین کار زیبایی نیست، زیرا درب خانه خدا باید همیشه بر روی همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان باز باشد. البته برخی از مشکلات را در بحث بسته بودن مساجد نباید نادیده گرفت، اما به هر حال خدام سعی کنند که در طول روز درب مساجد بر روی مردم به ویژه مسافران باز باشد تا بتوانند در این مکان مقدس عبادات خود را انجام دهند.

این استاد حوزه ادامه داد: بارها خدام مساجد به صورت حضوری و یا غیرمستقیم به بنده مراجعه کرده اند و نسبت به برخی از مشکلات و نارسایی ها گلایه داشته اند، لذا از مسئولان متولی امور مساجد درخواست داریم که سخنان این عزیزان  را به خوبی گوش دهند و مشکلات آنان را حل کنند.

حجت الاسلام مرادی با تاکید بر اینکه مسجد در دوران رسول خدا همانند پارلمانی برای حل مشکلات جامعه مسلمین بود، اظهار داشت: در زمان حیات رسول خدا و حتی بعد از سال ها از رحلت ایشان، مساجد کانون تصمیم گیری های مهم جهان اسلام بودند، ولی به مرور زمان کارکردهای مساجد محدودتر شد و همین امر باعث گردید که امروز کارآیی مسجد محدود شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد نباید تنها جای اقامه نماز یا برگزاری مراسم ختم باشد، عنوان کرد: مساجد به عنوان سنگرهای فرهنگی و دینی نقش بسیار مهم و کلیدی در برنامه های فرهنگی و دینی برای جذب جوانان و نوجوانان دارند، لذا باید بسترهای این مهم توسط متولیان دینی و فرهنگی و حتی خود مردم فراهم شود.

امام جمعه بیجار در پایان سخنان خود گفت: کاربرد مساجد را تنها به نماز جماعت و مجالس ختم محدود نکنیم و باید از این مکان برای حل و فصل مشکلات مسلمین و مسائل اجتماعی استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha