پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه کوثر تویسرکان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر شهرستان تویسرکان از اعزام ۱۰ راوی طلبه خواهر خبر داد و گفت: این فعالیت به دو صورت تبلیغی عام و خاص انجام خواهد شد؛ تبلیغ عام شامل سخنرانی، بیان احکام و معارف و مشاوره و تبلیغ خاص که روایت‌گری وقایع عاشورا است.

لیلا ترکاشوند، مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان تویسرکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: این مدرسه در سال ۱۳۸۲ تأسی شد و تاکنون قریب ۱۳۳ طلبه در مقطع سطح دو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: طلاب از ابتدای ورود به حوزه به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح شهر می‌پردازند و در دانشگاه‌ها، مدارس، محافل و هیئات مذهبی شهرستان تویسرکان فعالیت تبلیغی و فرهنگی چشم‌گیری دارند.

ترکاشوند با بیان اینکه مدرسه دارای ۶۰ نفر مبلغه است، ابراز کرد: گروه ویژه ۳۰ نفره با عنوان راویان سیره اهل بیت علیهم السلام تشکیل شده که به عنوان تنها گروه مبلغان روایت‌گری در سطح کشور هستند که به به روایت‌گری وقایع عاشورا، فاطمیه، مهدویت، دفاع مقدس  می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه کوثر در زمینه پژوهش، جشنواره‌های پژوهشی و علامه حلی حضور پررنگی داشته، گفت: این مدرسه دارای ۱۵ نفر استاد دارای مدرک سطح سه است که سطح دو خود را در این مدرسه گذرانده‌اند و هم‌اکنون از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان مجوز تدریس دریافت کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان تویسرکان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ طلبه درحال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد:  برگزاری کارگاه‌های متعدد فرهنگی و آموزشی مانند برگزاری دوره دوساله آموزش تربیت مربی کودک و نجوان زیرنظر معاونت تبیلغ قم، دوره شیوه‌های نوین بیان تفسیر قرآن کریم زیر نظر ستاد تفسیر استاد قرائتی در قم، دوره آشنایی با فرق و مذاهب و وهابیت از جمله فعالیت‌های معاونت تبلیغ و فرهنگی است.

تشکیل کارگاه سواد تشکیلاتی

 وی اضافه کرد: این مدرسه موفق به برگزاری همایش بین‌المللی مهدویت با حضور ۱۵ نفر مهمان از کشورهای خارجی در سال ۱۳۸۸، همایش ثقیفه شناسی، همایش غدیرشناسی، کارگاه غدیرپژوهی با حضور استاد رجبی دوانی، دوره مهندسی فرهنگی و تربیت مربی مهد مهدوی و کارگاه مبلغ معارف مهدوی  تاکنون شده است.

ترکاشوند تصریح کرد: موفق شدیم تا کارگاه سواد تشکیلاتی با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار کنیم تا با کار تشکیلاتی تحولی در امر تبلیغ ایجاد شود.

وی تأکید کرد: قوام حوزه‌های علمیه در ارتباط آن با مردم است و هرچه ارتباط حوزه با مردم بیشتر باشد، آن مدرسه علمیه می‌تواند تأثیر بیشتری بر محیط بگذارد و در شهر خود بدرخشد لذا برنامه‌های مناسبتی برای شرکت عموم مردم  و دوره‌های آموزشی مختص اقشار مختلف جامعه از سوی مدرسه علمیه کوثر در ادوار مختلف برگزار می‌شود.

۱۰ نفر روای در اربعین فعالیت خواهند کرد

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان تویسرکان با بیان اینکه دفتر مشاوره مدرسه بسیار فعال است و مردم شهر به این مرکز مراجعه می‌کنند، گفت: قریب ۱۰ نفر مبلغ راوی از مدرسه علمیه کوثر تویسرکان در ایام اربعین حسینی امسال به کشور عراق اعزام می‌شوند و در نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلای معلی فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مبلغان در اربعین حسینی به  روایت‌گری و مقتل‌خوانی خواهند پرداخت، افزود: این فعالیت به دو صورت تبلیغی عام و خاص انجام خواهد شد؛ تبلیغ عام شامل سخنرانی، بیان احکام و معارف و مشاوره و تبلیغ خاص روایت‌گری  است که از آغاز حرکت سیدالشهداء علیه‌السلام از مکه، حماسه عاشورا و اتفاقات آن، اسارت اهل بیت علیهم‌السلام و بازگشت به شام برای زائرین روایت می‌شود.

ترکاشوند در ادامه سخنان خود به الگو بودن طلاب تأکید کرد و گفت: طلبه باید در همه جوانب اعم از حجاب و عفاف، تقوا و علم‌اموزی الگو و از دیگران برتر باشد استقامت، سعی و تلاشریال مقابله با سختی‌ها سه شرط لازم در کسب علوم حوزوی است

اساسی‌ترین مسئولیت زن در خانواده، تعلیم و تربیت است

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان تویسرکان ادامه داد: اساسی‌ترین مسئولیت زن در خانواده، تعلیم و تربیت است که آشنایی خواهران طلبه با دروس حوزه به آنها کمک می‌کند تا خانواده‌ای سالم بر اساس تعالیم و آموزه‌های ناب دینی داشته باشند.

وی با اشاره به تأثیر و نقش خواهران طلبه به عنوان سفیر دینی در خانواده و اجتماع، بیان کرد: زنان همواره از همان صدر اسلام مدافع، مروج دین الهی بودند و از میان آنها حضرت زهرا سلام‌الله علیها گوهر بی‌مانند در دو عالم و حضرت زینب سلام‌الله علیها که تربیت یافته دامان عصمت بود، نمونه بارز آن است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان تویسرکان عنوان کرد: باید توجه کرد که علومی که خواهران طلبه در حوزه علمیه می‌آموزند، ممکن است به صورت مستقیم به درد جامعه نخورد اما آنها را در پاسخگویی به شبهات و ترویج معارف دینی مسلح خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه سد محکمی در برابر ترویج اسلام آمریکایی هستند غرب به دنبال ترویج اسلام آمریکایی است و حوزه‌های علمیه مهمترین نقطه تقابل با این هجمه‌های اعتقادی  و فرهنگی است

ترکاشوند با بیان اینکه امروز تلاش استکبار و مترجعان، جایگزین کردن اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی است، اذعان کرد: مستکبران برای معرفی تروریست‌ها به عنوان نماینده اسلام بسیار تلاش می‌کنند و در این راستا هزینه‌های زیادی هم از سوی دستگاه وهابیت صورت می‌گیرید حال طلاب در حوزه ۲ های علمیه با یادگیری معارف دینی می‌توانند اسلام ناب محمدی را گسترش دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha