پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیرضا آشناگر - استاندار سمنان

حوزه/ آشناگر گفت: استان سمنان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کند، که تاکنون از استان ۱۷۰۰۰ نفر برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام نموده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، پیش از ظهر امروز، در نشست ستاد اربعین استان سمنان، به میزبانی استانداری این استان، اظهار داشت: استان سمنان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کند، که تاکنون از استان ۱۷۰۰۰ نفر  برای حضور درمراسم اربعین ثبت نام نموده اند.

استاندار سمنان تصریح کرد: ان شاءالله مجموعه اقدامات خادمان امام حسین (ع) برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی در دستگاه امام حسین فراموش نشده و ذخیره آخرت همه باشد.

وی افزود: خیل عظیمی از کشور ایران با علاقه و اراده خود برای زیارت و حضور در مراسم اربعین به کربلا میروند که باید از هر نظر حمایت شوند و لذا تامین ‌امنیت آنها در مسیر تردد، مرزهاو  همچنین در کشور عراق و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین باید تامین شود، تا دغدغه مسایل امنیتی برای زوار و موکب ها وجود نداشته باشد.

آشناگر خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی، تامین امنیت و سلامت زائران در مورد خدماتی که در عراق ارائه میشود باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که ممکن است بعضا گروه های تکفیری در منطقه از این فضا سوء استفاده نموده و  بخواهند مشکلاتی را  برای زوار ایجاد نمایند.

وی گفت: موکب سفید پوشان(جامعه پزشکی و پرستاران و ...) که در منطقه حضور دارند باید در امر سلامت و بهداشت نظارت جدی نموده و این وظیفه  را بر خود لازم بدانند تابه افرادی که به موکب ها مراجعه میکنند،   چه زایران ایرانی و چه غیر ایرانی خدمات باکیفیت و استاندارد بالا ارائه شود.

استاندار سمنان افزود: رفاه حال زائران از دیگر مسائل مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد، علی الخصوص اسکان باید به شکلی باشدکه شأنیت و شخصیت استان سمنان حفظ شود و راهپیمایی اربعین مثل خود نهضت عاشورا که نماد مبارزه با ظلم و ستم بود، اکنون نماد دینی و نمادی از همبستگی و انسجام امت اسلامی است ولذا باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده شود.
 
وی تصریح کرد: بارها دیده شده که منطقه خاور میانه و کشورهای مختلف در منطقه تحت تاثیر جنایات دشمنان خصوصا گروه های تکفیری قرار داشته که در تاریخ اسلام این حجم از جنایت کم نظیر است و مهمترین قصد دشمنان از حضور در منطقه گسستی است که میخواهند بین مذاهب اسلامی، شیعه و سنی ایجاد کنند، که  با حضور هوشیارانه ملتهای مسلمان و کشور عزیزمان به توفیقی دست نیافته و توطئه ویرانگر  آنها منهدم شده است  و باید همچنان  این توطئه ها خنثی بشود،   چرا که آنها هیچگاه دست از توطئه برنمی دارند.

آشناگر با بیان اینکه از مذاهب و کشورهای مختلف برای راهپیمایی اربعین حضور میابند، لذا باید  از فرصت اجتماع بزرگ اربعین به عنوان‌ محلی برای نزدیکی و تقویت‌ مشترکات مردم استفاده شود، گفت: تقویت مشترکات یعنی حب همه مذاهب  نسبت به حب اهل بیت پیامبر است و  کسانی  که مسئولیت فرهنگی دارند، باید این امر را  مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: قائل به این‌ نیستیم که یک‌ موکب وظیفه هماهنگی متمرکز را در امر برنامه های فرهنگی  داشته باشد و هریک از موکب ها باید عامل فرهنگی داشته باشند و مهمترین ابزار، استفاده از نیروهایی است  که با عشق، شور و علاقه  و اخلاص در مراسم اربعین با همه خطرات برای نشان دادن قرابت خود به اهل بیت حضور پیدا می‌کنند.
 
استاندار سمنان تصریح کرد: ازظرفیت عاشقان امام حسین (ع) که با انگیزه قوی مذهبی در این اجتماع عظیم فرهنگی حضور دارند به عنوان عناصرفرهنگی برای تقویت مشترکات  با دیگران استفاده شود.

وی افزود: دشمنان  صرفا به دنبال شکست و گسست  مذاهب اسلامی نیستند، بلکه به دنبال تفرقه بین قومیت ها و ملیت های مختلف ایرانی و عربی هم هستند، و این شیطنت های آنان همیشگی بوده  و مقطعی را که برای بیان مشکلات سیاسی و اقتصادی انتخاب نموده اند راهپیمایی اربعین است، چرا که  می خواهند این مسئله عظیم فرهنگی را که در مقابله با توطئه های دشمن نقش محوری دارد، کمرنگ جلوه دهند.

آشناگر خاطرنشان کرد: بجر پیروان مذاهب اسلامی، مذاهب  و  ادیان مختلف، دوست دار اهل بیت و بویژه امام حسین علیه السلام و نهضت امام حسین  هستند  و آزادگان عالم نسبت به نهضت امام حسین (ع) بسیار گرایش دارند و جذبه نهضت عاشورا  به شکلی است هر کسی که صداقت، سلامت نفس و نگرش رهایی بشر  از ظلم و ستم را  داشته باشد به این راه جذب میشود.

وی بیان اینکه یکی از کارهای فرهنگی که باید از زایران استفاده کرد بهره گرفتن از برنامه های فرهنگی موثر در راستای همگرایی و هم افزایی بین‌ مردم  می باشد، گفت: در برقراری نظام ارزیابی باید این مسئله  مد نظر قرار گیرد که وقتی حجمی از اقدامات توسط اقشار مختلف انجام ‌می شود با اشکالاتی نیز مواجه خواهد شد، چراکه قطعا کار بزرگ، بی نقص نیست و نقایص برای سفر بعد برطرف شود و نقاط ضعف و قوت احصاء گردد و تقدیر از موکب ها و شهرستان هایی که بیشترین نقش را بر عهده دارند کار بسیار خوبی است و باید انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha