شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فردوسی پور

حوزه/سفیر سابق ایران در اردن گفت: برنامه‌ریزی گسترده آمریکا برای انحراف در راهپیمایی اربعین آشکار شده است و باید در برابر این برنامه‌ریزی‌ها اقدامات مناسبی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  مجتبی فرو دسی پور پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در سالن علامه طباطبایی(ره) سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر قم برگزار شد، بابیان این‌که پیوند عمیق دینی بین دو کشور عراق و ایران وجود دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی تمدن سازی تأکید ویژه‌ای دارند که در این زمینه اربعین می‌تواند کمک شایانی کند.

وی با اشاره به غیبت کبری امام زمان (عج) ابراز داشت: اربعین و میراث اربعینی می‌تواند یک‌رشته پیوند بین شیعیان باشد تا این پیوند تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه پیدا کند.

فردوسی پور تأکید کرد: در گام دوم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر روی تمدن سازی صورت گرفته که برای عملیاتی کردن آن باید خِردسازی صورت بگیرد و نباید از ظرفیت اربعین در این مهم غافل شد.

وی به برنامه‌ریزی آمریکا برای انحراف در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: در مراکز مطالعاتی آمریکا نسخه‌ای برای دانشگاه کوفه پیچیده شد به‌طوری‌که گروهی از دانشجویان محجبه این دانشگاه را گرد هم آوردند تا به‌عنوان مطالعات دانشجویی به حرکت عظیم اربعین ضربه بزنند.

فردوسی پور ابراز داشت: در مسیر پیاده‌روی غرفه‌هایی به این گروه اختصاص داده شد و با انتشار کتابی به ایجاد شبهات درحرکت عظیم اربعین پرداختند.

وی بابیان این‌که هم‌اکنون نسبت به اربعین نگاه شعاری و تظاهری داریم، تأکید کرد: این نوع نگاه خطرناک است و نباید اجازه دهیم این نوع نگاه تداوم یابد چراکه به اصل حرکت ضربه می‌زند.

سفیر سابق ایران در اردن خاطرنشان کرد: باید جریان اربعین را به‌عنوان ظرفیتی عظیم برای ظهور بدانیم و کارهای مطالعاتی در این زمینه صورت دهیم تا این حرکت ماندگار شود و در مقابل اجازه ندهیم توطئه‌های دشمنان مذهب تشیع عملیاتی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha