جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: نیروهای مسلح مدافعان امنیت و آرامش جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در جمع نیروی های نظامی و انتظامی شهرستان دامغان، به مناسبت هفته ناجا، با بیان اینکه نیروهای مسلح مدافعان امنیت و آرامش جامعه هستند، اظهار داشت: یکی از ارکان امنیت نیروی انتظامی هستند که در ایجاد و تقویت امنیت و آرامش جامعه نقش آفرینی می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه نباید از شهدای مدافع امنیت نیز غافل شد، تصریح کرد: بسیاری از عزیزانمان در نیروهای مسلح به خاطر دفاع از امنیت جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به لزوم ولایتمداری در نیروی های مسلح و در جامعه افزود: ولایتمداری یعنی مجری مطالبات ولی زمان باشیم و در این صورت می شویم ولایتمدار؛ هر جایی که ما در طول تاریخ ضربه خوردیم به خاطر عدم ولایتمداری است و انقلاب اسلامی زمینه را برای تمرین ولایتمداری فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مقتدر است اما این اقتدار باید حفظ شود و حافظ این اقتدار در درجه اول خود این عزیزان هستند، رفتار و برخوردهایی که نیروی انتظامی می تواند داشته باشد، می بایست رفتار و برخورد مناسب در جای مناسب باشد که می تواند حافظ این اقتدار باشد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به کارکنان نیروی انتظامی فرمودند که «باید به نحوی عمل کنید که برداشت مردم از نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر، عادل و هوشیار باشد».

وی با اشاره به مسئله امنیت گفت: در بحث امنیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقسامی از امنیت را بیان می کنند که یکی امنیت اخلاقی است که حافظ آن نیروی انتظامی است، البته خیلی از دستگاه ها نقش دارند اما انتظار از ناجا بیشتر است و بُعد دیگر امنیت، امنیت اقتصادی است که نماد آن را می توانیم در مبارزه با قاچاق کالا مشاهده کنیم و بُعد دیگر امنیت، امنیت در فضای مجازی است که واقعا اهمیت دارد و چه ضربه هایی که دشمن و مجرمین در این فضا به امنیت و اخلاق و خیلی از مسائل دیگر وارد می کنند و پلیس فتا نیز در این عرصه انصافا نقش آفرین هستند اما مردم باید با این اقدامات آشنا باشند.

امام جمعه موقت دامغان افزود: مردم وقتی بدانند نیروی انتظامی چه کارهایی را انجام داده است و با اقدامات و عملکرد و رفتارهای آنان آشنایی داشته باشند، امید و اعتماد آنان نسبت به نیروی انتظامی تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha