جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نادری فر

حوزه/ نادری فر گفت: با ایجاد مکان مناسبی برای اسکان زائران و برپایی دو نماز خانه ویژه برادران و خواهران، استان همدان آمادگی کاملی برای پذیرایی از زوار اربعین را دارا می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان مهرداد نادری ‌فر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان، پیش از ظهر امروز  در شورای اقامه نماز استان با اشاره به ثبت نام ۳۷ هزار نفر از مردم همدان در سامانه سماح، گفت: آماری که در سال گذشته وجود داشت ۳۵ هزار نفر بود که از این تعداد نیز ۳۰ هزار نفر به زیارت اربعین مشرف شدند و آمار امسال نشان از افزایش جمعیت در سال جاری دارد.

وی افزود: از آن جایی که همدان، محل عبور زائران پنج استان می باشد و دارای شرایط خاصی در امسال هستیم استان باید دارای آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته باشد.

نادری فر با بیان این که عملیات بازگشت زائران از تاریخ ۲۴ مهر آغاز می شود یادآور شد: به جهت تردد آسان زائران ترمینال اتوبوس موقتی برای زائران عزیز تدارک دیده شده است تا در این زمنیه نیز با مشکلی مواجه نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه حجم عظیم عبور و مرور وسائل نقلیه در استان همدان نیازمند ساماندهی بسیار دقیقی است خاطر نشان کرد: با ایجاد مکان مناسبی برای اسکان زائران و برپایی دو نماز خانه ویژه برادران و خواهران، استان همدان آمادگی کاملی برای پذیرایی از زوار اربعین را دارا می باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان ابراز داشت: ۷۵ موکب در سطح استان، ۴ موکب در مرز و ۱۶ موکب در عراق توسط مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

وی با بیان این که علاوه بر موکب های موجود یک اشپزخانه مرکزی نیز دایر شده است، اظهار داشت: این آشپزخانه برای ارائه غذا به طور متوسط تا تعداد ۳۰ هزار غذا در روز ایجاد شده است و تا ۴۵ هزار پرس غذا نیز برای آن پیش بینی شده است.

نادری فر با تاکید بر این که باید به خوبی این حماسه را ثبت کنیم خاطر نشان کرد: اداره ارشاد می تواند با ورود به این موضوع و برگزاری مسابقه عکاسی در زمینه اربعین با موضوعات مختلف همچون اربعین و کودک، اربعین و روحانیت و حماسه اربعین تصاویر خوب و پر محتوایی را از این تجمع میلیونی انعکاس دهد.

وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده اردوگاه ابوذر همدان نیز برای اسکان زائران خارجی که از کشورهای اذربایجان، پاکستان و ترکیه به ایران می آیند تدارک دیده شده است و برای استفاده بهتر نیازمند یک روحانی مسلط به زبان ترکی برای این مکان نیز می باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان به طرح هر زائر نایب زیاره یک شهید اشاره کرد و گفت: در این طرح با چاپ تصاویر شهدا و زیارت نامه و وصیت نامه شهدا هر یک از زائران اربعین به عنوان نایب زیاره از یک شهید به این زیارت خواهند رفت.

وی در پایان با تشکر از اقدامات حجت الاسلام شاکری کارشناس ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: وجود آقای شاکری برای استان نعمتی است و زحماتی که ایشان در استان در حوزه نماز می کشند قابل تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha