جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع و بزرگداشت مرحوم شیخ خلیل ساحوری روحانی شیلیایی در قم

حوزه/ مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام شیخ خلیل ساحوری ، از دانش‌پژوهان اهل شیلی جامعةالمصطفی، با حضور رئیس، مدیران و کارکنان جامعةالمصطفی، در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در مراسم بزرگ‌داشت شیخ خلیل ساحوری، که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، کسب معرفت را از ویژگی‌های بارز شیخ ابراهیم ساحوری دانست و اظهار داشت: هجرت این اندیشمند اهل شیلی برای کسب معرفت انسان به قم، مرکز علوم آل‌الله(علیهم‌السلام)، انسان را به یاد «سلمان فارسی» می‌اندازد.

وی، در ادامه، به ویژگی‌های شخصیتی شیخ خلیل ساحوری اشاره نمود و ابراز داشت: درجه و منزلت هجرت‌کنندگان در راه دین الهی، از بالاترین درجات به شمار می‌رود و از رستگاران و فائزان درگاه الهی هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی معرفت به ذات اقدس الهی و شناخت نفس را دُرّ گران‎بهای وجود آدمی برشمرد و اذعان داشت: توجه به ولایت الله و شناخت ولی خدا و نیز محبت به دوستداران واقعی اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، از ویژگی‌های تعالی نفسانی آدمی است.

وی، ضمن اشاره به روایاتی از مولی‌الموحدین امیرمؤمنان علی(ع)، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) همچون میدان نبرد، در میدان بلاغات و فصاحت بی‌نظیر بودند و تمام علم و کتاب در سینه وجودی ایشان تجلی یافته بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بر الزامات شناخت امام(ع) و چگونگی تشخیص ولی زمان اشاره نمود و یادآور شد: امام(ع) به مؤمنین، مولا و پناهگاه هر بی‌پناهی است. امام(ع) همچون گنجی است که باید با شناخت درست کشف کرد و از تأثیرات ولایت ایشان بهره‌مند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha