پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه فاطمه الزهرا چایپاره

حوزه/ عوامل مختلفی در صلح امام حسن (ع) و عدم قیام ایشان علیه حکومت ظالم معاویه وجود داشت که نبود بصیرت در یاران حضرت، توطئه‌های معاویه در نشر دروغ و تهمت علیه امام(ره) و فریب همراهان حضرت از جمله این دلایل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی خانم رقیه میرزامحمودی، امروز در مراسمی که به مناسبت روز شهادت امام حسین مجتبی (ع) در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره برگزار شد با اشاره به فضائل و مناقب امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: مظلومیت حضرت امام حسن (ع) کمتر از مظلومیت برادرش امام حسین (ع) نبوده و بلکه اساس قیام سیدالشهدا (ع) حرکت‌های امام حسن (ع) بود.

وی در ادامه به دلایل عدم قیام امام حسن مجتبی (ع) در دوران امامت خود اشاره کرد و افزود: توطئه‌های معاویه در نشر دروغ‌ها و تهمت‌ها علیه امام حسن (ع)، فریب برخی همراهان حضرت و نبود بصیرت و عدم باور درونی برخی افراد به امام حسن (ع) موجب تحمیل صلح بر امام شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) بیان داشت: علت این‌که امام حسن (ع) برای برپایی شعائر اللهی قیام نکردند این بود که یار و مدکار باوفایی برای این‌کار وجود نداشت و به همین دلیل امام مجبور به صلح با معاویه شدند که همین صلح موجبت تزلزل حکومت بنی امیه شده و چهره حقیقی معاویه را افشا کرد و زمینه حرکت و قیام امام حسین (ع) را فراهم ساخت و حضرت سیدالشهدا (س) با یاران و اهل بیت خود قیام کردند.

وی تاکید کرد: اوج مظلومیت امام دوم شعیان را می‌توان از ظلم همسرشان به حضرت در به قتل رساندن امام حسن (ع) و مورد هدف تیر قرار دادن جنازه مطهر ایشان توسط مروان که بعد از اینکه ‌دستور یافت جنازه امام را تیرباران کند، جستجو کرد.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha