جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدعلی شجاعی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی گفت: زکات به افرادی تعلق می‌گیرد که نظام جمهوری اسلامی خود را مدیون این افراد می‌داند، آیا حیف نیست این مهم را به‌طور کامل و جامع اجرایی نکنیم. باید آن را با دستورالعمل مشخص به دست اهل آن برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، امروز در همایش یاوران و اعضای شوراهای زکات استان، از کم‌فروغ بودن حضور مردم در این همایش انتقاد کرد و با تأکید بر ضرورت حضور بیشتر مردم در همایش‌ها و برنامه‌ها، اظهار کرد: مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند، ازاین‌رو باید در مراسم و همایش‌های مختلف حضور آن‌ها افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه، افزود: هر جا اسلام واقعی و درست اجرا شده باشد آن جامعه به پیشرفت و تعالی رسیده و پله‌های توسعه را به‌خوبی طی کرده است.

شجاعی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های پیشرفت جامعه اسلامی پرداخت و هزینه کرد زکات است، خاطرنشان کرد: آثار پرداخت این واجب الهی بر فرد و اجتماع بی‌نظیر است، اما واقعیت این است که این موضوع به‌درستی در کشور اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه زکات یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است، افزود: زکات به افرادی تعلق می‌گیرد که نظام جمهوری اسلامی خود را مدیون این افراد می‌داند، آیا حیف نیست این مهم را به‌طور کامل و جامع اجرایی نکنیم و آن را با دستورالعمل مشخص به دست اهل آن برسانیم.

شجاعی ادامه داد: با توجه به نگاه بلندی که رهبری داشته و دستورات ویژه‌ای که دادند باید گام‌های سریع‌تر و بلندتری در این خصوص در کشور برداریم، زیرا اگرچه تاکنون از محل زکات توفیقات زیادی نصیب کشور شده، اما هنوز با آنچه شایسته و بایسته است، فاصله داریم.

وی افزود: ما آن‌طور که شایسته و بایسته است به این واجب اهمیت نداده‌ایم در حالی که اجرای زکات با تمام معنا و داشته‌هایش می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اقشار مختلف جامعه باشد که ما نسبت به آن‌ها وظیفه داریم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در این راستا از هر نگاه ویژه‌ای در استان در رابطه با زکات حمایت می‌کنیم، زیرا از یک‌سو نسبت به انجام این واجب دینی وظیفه داریم و از سوی دیگر پرداخت زکات در زمره برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: اطمینان داریم آثار اجرای زکات هم بر روی افراد و هم برای تقویت وابستگی‌ها و دل‌بستگی‌های اجتماعی بین مردم و رفع محرومیت بسیار کارگشا و مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha