جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیدرضا تقوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: به برکت انقلاب امروز قدرت بی‌بدیلی بوده و در دنیا ابرقدرت هستیم و واقعیت این است که عراق و سوریه و لبنان و یمن در دست اندیشه انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، امروز در همایش یاوران و اعضای شوراهای زکات استان، با اشاره به نقش و جایگاه زکات در جامعه، اظهار کرد: زکات را باید بیش از پیش تشویق و ترغیب کرد تا این فریضه بیش از گذشته نقش سازندگی در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه زکات برای زدودن فقر است، گفت: از نگاه اسلام فقر همسایه دیواربه‌دیوار کفر بوده و موجب ذلت مردم می‌شود، ازاین‌رو در روایات دینی آمده کسی که معیشت نداشته باشد معاد هم ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه یکی از خسارت‌های فقر این است که دین‌داری فرد را از بین می‌برد، تصریح کرد: از نگاه اسلام قبر بهتر از فقر است؛ ازاین‌رو دولت‌ها باید برای این مسئله فکر و برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: زکات را جدی بگیریم تا بتوانیم با کمک زکات و سایر طرح‌های دولت در کشور فقرزدایی کرده و مردم را به فلاح و رفاه برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی گفت: برخلاف صدقه، باید زکات را علنی پرداخت کرد تا دیگران هم به پرداخت آن تشویق شود؛ به همین دلیل برگزاری جشن‌های شکرگزاری را در کشور آغاز کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید این روحیه شکرگزاری را مردم تقویت کنیم، افزود: متأسفانه روحیه شکرگزاری در کشور ما ضعیف شده که یکی از راه‌های تزریق و تقویت این روحیه عرصه زکات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی اضافه کرد: در طول دوران انقلاب خدمات بسیاری ارائه شده، اما هنوز بسیاری ناراضی بوده و شکرگزار نیستند در حالی که این همه خدمت به برکت نظام اسلامی در کشور ارائه شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه البته هنوز برخی مشکلات و کاستی‌ها در کشور وجود دارد، افزود: مشکلاتی که مربوط به ضعف مدیریتی است باید حل شوند، اما برخی مشکلات و گره‌ها ناشی از اهداف انقلابی بوده و درواقع هزینه انقلاب است که باید پرداخت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی اضافه کرد: به برکت انقلاب امروز قدرت بی‌بدیلی بوده و در دنیا ابرقدرت هستیم و واقعیت این است که عراق و سوریه و لبنان و یمن در دست اندیشه انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه ما دانش خود را برای دفاع از ملت‌های مظلوم صادر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما امروز در کنار مردم سوریه و عراق و یمن هستیم و در این زمینه برای ما شیعه و سنی فرقی ندارد؛ بلکه اسلام و وحدت مسلمین مدنظر ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدعلی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    با حمدوثنای الهی وبا سلام اگر مزدم ایران هزاران شهید دادن تا قانون اساسی کشور پابرجاشود من از تمام کسانی که در راس هستند سوال دارم به خون شهیدان وقانون اساسی احترام میگذارند اصل دوم قانون اساسی ما ایمان اوردیم به اسلام و خدای یگانه (لا اله الا الله) پس چگونه بسوی تزویر رفتید و درمیان مردم عرضه کردید که بلا و گرفتاری بی دا د کند و مردم ایران از همه جهانیان سقوط کرده ودر صف اول جهنم خداوند میفرماید کسانی که بکفر روند و بر کفر خود بیفزایند توبه انان پذیرفته نیست مگر اینکه کسانی که بکفر بردند بازگردانند ایا میتوانند کسانی که درگور خفته اند را از گور شان بلند کنند و به اسلام بخوانندپس وای بحال انان