جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سراب نشین

حوزه/ مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تا سیزدهم مهرماه درمجموع ۴۱۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری‌شده است، افزود: این میزان زکات جمع آوری شده ۳۲ درصد به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، محمد سراب نشین، امروز در همایش یاوران زکات خراسان شمالی، با بیان اینکه زکات را در سایر ادیان به‌صورت توصیه داریم؛ اما در اسلام پرداخت آن واجب است، اظهار کرد: ایجاد حکومت و نظام اسلامی برای اجرای واجبات آن است که یکی از این واجبات موضوع زکات است.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته در مجموع بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان زکات واجب و فطریه و مستحب در کشور جمع آوری شد که این مبلغ برای رفع نیاز نیازمندان و محرومان و اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه هزینه شد.

سراب نشین با اشاره به اینکه امسال هم از ابتدای سال تا سیزدهم مهرماه حدود ۴۱۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است، افزود: این میزان زکات جمع آوری شده ۳۲ درصد به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی افزود: از این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در کشور در سال جاری ۲۲۰ میلیارد تومان زکات مال و ۱۹۰ میلیارد تومان زکات فطریه بوده که از ۲۲۰ میلیارد تومان زکات مال ۱۰۶ میلیارد زکات واجب و ۱۱۴ میلیارد تومان زکات مستحب بوده است.

سراب نشین اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد این مبالغ صرف امور معیشتی مستمندان، احداث و مرمت مسکن محرومان، تهیه جهیزیه، امور بهداشتی و آموزشی و آزادی زندانیان محروم شده و کمتر از ۲۰ درصد آن صرف پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه ازجمله کمک به مرمت مساجد حسینیه‌ها حوزه علمیه و معابر و ... شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha