جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به دلاوری های سردار قاسم سلیمانی که تحولات عظیمی را در منطقه خاورمیانه خلق کرده است، گفت: قاسم سلیمانی به خاطر اینکه فرزند عاشورا است توانست با پیروی از مکتب امام حسین (ع)، در سوریه متجاوزین داعش را نابود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با رئیس واعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان، علم را موجب روشنایی و آگاهی جوامع بشری و حجت خدادانست و گفت : براساس آیات  قرآن در قیامت از انسان سؤال می کنند چرا اعمال نیک را انجام ندادی، بندگان خدا می گویند نمی دانستیم و علم نداشتیم بعد خطاب می شود چرا نیاموختید؟

وی،  آن علمی را قانع کننده دانست که فرد یا جامعه به علمی که دارد عمل کرده باشد، ادامه داد: در جایی که به علم عمل نشده باشد موجب احتجاج الهی قرار می گیرد، لذا هرعملی که برای غیر خدا باشد خودنمایی  و ریا محسوب می شود.

امام جمعه کاشان،  امام حسین (ع) را چراغ راه آینده بشریت و جهان دانست و اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) همه چراغ راه هستند، ولی در قضیه امام حسین (ع) مسئله دیگری است و آن این است که آینده جهان به وسیله امام حسین (ع) هدایت می شود.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه با کربلا، عاشورا، کربلا، و اربعین حسینی، مرزهای بسته استکبار باز می شود، افزود: سیم خاردارهای سیاسی استکبار جهانی با مدد حضرت علی اصغر(ع)، علی اکبر(ع)  و قاسم بن الحسن (ع) فتح می شود.

 وی، گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت در منطقه را نشأت گرفته از عاشورا و اربعین دانست و ابراز داشت: پیشرفت فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای یمن، بحرین، افغانستان، فلسطین، سوریه و عراق تازه شروع کار است.

آیت الله نمازی، دانشجویان را امانت و صدقه جاریه نزد اساتید دانشگاه ها دانست و خطاب به رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان گفت: دستاوردها  و سرمایه عظیم الهی، عاشورا و اربعین حسینی باید در دانشگاه ها برای جوانان و دانشجویان به درستی تبیین شود

وی، با اشاره به دلاوری های سردار قاسم سلیمانی که تحولات عظیمی را در منطقه خاورمیانه خلق کرده است، افزود: قاسم سلیمانی به خاطر اینکه فرزند عاشورا است توانست با پیروی از مکتب امام حسین (ع)، در سوریه متجاوزین داعش را نابود کند.

امام جمعه کاشان، به رسالت مهمی که اساتید حوزه و دانشگاه در مقطع فعلی دارند اشاره کرد و خطاب به اساتید دانشگاه ها اظهار کرد: در کلاس درس  نباید به فقط به فرمول های تخصصی قناعت شود، بلکه باید زمینه ای برای ارتباط  بیشتر اساتید با دانشجویان جهت بیان، تعبیر و تفسیر مطالب ناگفته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه به تکامل رسیدن، مجانی نیست و هزینه دارد، گفت: کسی که می خواهد عالم و عامل باشد باید با هجرت  کردن سختی ها را تحمل کند.

 وی، تحریم های ظالمانه استکبار جهانی را برای کشورمان سازنده دانست و اظهار کرد: درحالی که در دوران  دفاع مقدس در تامین جنگ افزارهای نظامی مشکل زیاد داشتیم، امروز با پیشرفت های نظامی و موشکی در منطقه ابتکار عمل در دست کشورمان است.

امام جمعه کاشان، در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه ها، افزود: باید این هنر را داشته باشیم که از ظرفیت های علمی دانشگاه ها به درستی، عالمانه و کارشناسانه برای آینده کشور استفاده کنیم.

عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه، به حضور خیرین در ایجاد پژوهشگاه ها، کرسی های وقفی بین المللی، کتابخانه، صندوق  قرض الحسنه فاطمه الزهرا(س) و... اشاره کرد و گفت: اعزام بزرگترین کاروان اربعین حسینی به عراق، برگزاری یادواره های شهدا، اعتکاف، گردهمایی دفاع مقدس و حضور دانشجویان در قالب اردوی جهادی در مناطق سیل زده مهمترین اقدامات این دانشگاه در سال گذشته بود.

وی، از برگزاری همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب  و تکریم آیت الله نمازی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: درصورتی که بیانیه گام دوم انقلاب براساس دیدگاه های مقام معظم رهبری به درستی تبیین شود، موجب نجات کشور خواهدشد.

اتتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha