جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله یعقوبی از علمای عراق بر ضرورت رعایت توصیه هایی که موجب حفظ محیط زیست و سلامتی زائران به ویژه زیارت اربعین می شود تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق بر ضرورت رعایت توصیه هایی که موجب حفظ محیط زیست و سلامتی زائران به ویژه در ایام زیارت های میلیونی مثل زیارت اربعین می شود تاکید کرد و گفت: این روز ها میلیون ها زائر به زیارت عتبات مشرف می شوند.

ایشان در دیدار نماینده وزارت محیط زیست عراق به اهتمام ویژه دین اسلام به حفظ پاکیزگی محیط زیست و سلامت آن اشاره کرد و افزود: شرع مقدس بر رعایت اخلاقیات در تعامل با طبیعت تاکید دارد.

این عالم عراقی تصریح کرد: برخی از فقها، استعمال دخانیات را به خاطر آلوده کردن طبیعت و ضرری که در پی استنشاق هوای آلوده به دود سیگار وجود دارد، حرام کرده اند.

آیت الله یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود به توصیه نبی مکرم اسلام (ص) به سپاه مسلمانان در زمان جنگ پرداخت و گفت: حضرت رسول الله (ص) از قطع کردن درختان، آلوده کردن آب و هوا با سموم که امروز به تسلیحات شیمایی و میکروبی شناخته می شود، نهی کرده اند.

ایشان ادامه داد: این توصیه ها بیانگر اهتمام شرع مقدس به طبیعت و سلامت است و در حدیث شریف آمده است« وَلا تُحْرِقُوا النَّخْلَ وَلا تُغْرِقُوهُ بِالْمَاءِ وَلا تَقْطَعُوا شَجَرَةً مُثْمِرَةً وَلا تُحْرِقُوا زَرْعاً».

آیت الله یعقوبی در پایان از تلاش های سازمان ها و اداره های ذیربط در حفظ سلامت زائران امام حسین (ع) قدردانی کرد و خواستار هماهنگی بیشتر میان جهت های ذیربط (دولتی و غیر دولتی) شد و اشاره کرد: باید از تجربه های موسم زیارتی گذشته برای ارائه خدمات بهتر به زائران گرامی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha