جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  علیرضا پیروزمند

حوزه/ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: پیاده روی اربعین حسینی، اردوی آمادگی منتظران برای تحقق جامعه مهدوی است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با بیان این که یکی از برکات و دستاوردهای پیاده روی عظیم اربعین، آمادگی منتظران ظهور برای تحقق جامعه مهدوی است، ابراز داشت: امام حسین(ع) می فرماید من برای شما اُسوه و الگو هستم که این الگو بودن هم در سلوک و مراتب تقرب فردی مطرح  است و هم در بُعد و مراتب اجتماعی و اساساً این که سیدالشهدا(ع) کشتی نجات است و هم افراد و هم جوامع انسانی را به سمت کمال و سعادت حقیقی هدایت می کنند باید همواره مدنظر ما باشد چه آن که از این منظر نیز اربعین خود بارزترین نمادی است از سلوک اجتماعی نهضت عاشورای حسینی.

وی افزود: به لطف الهی ما در روزهای پیش از اربعین در کشور عراق شاهد حرکت عظیم میلیونی مردم به سمت کربلای معلی با پای پیاده هستیم که این شور و شعور این سال ها به خصوص بُعد مهم بین المللی نیز پیدا کرده به شکلی که از همه اقوام و ملیت ها و حتی مذاهب اسلامی و فراتر از آن ادیان دیگر در این اجتماع پرشور و حماسی شرکت می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین اظهار داشت: از این حیث، مراسم پیاده روی اربعین نمایش تشکل یک جامعه مدنی بر محور عاشورا و تولی و تبری است که این مساله بسیارمحوری و مهم است که به خصوص در برابر تمدن منحط غرب، ارزش و عظمت والای خود را به منصه ظهور می رساند.

وی افزود: اساساً غرب گرایان و غرب باوران هر مقدار هم که هزینه کنند به هیچ وجه نمی توانند همایشی با این حجم از شور و شعور و محبت و عاطفه و ولایتمداری را به نمایش بگذارند، چرا که در این حرکت عظیم است که انسان مشاهده می کند عرب و عجم و ترک و کرد و اقوام گوناگون همه در محور ولایت و محبت حضرات معصومین (ع) و بر تن کردن رخت عزای سیدالشهدا(ع) یکی می شوند و گویا همه برادران و خواهران حقیقی در این مکتب هستند که در جاده عشق رهسپار حرم حضرت خون خدا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند همچنین گفت: از سوی دیگر باید گفت که حماسه عظیم اربعین یک گام بسیار موثری است به سمت جریان مهدوی و این پیاده روی به سان یک اردوی آمادگی، خود مقدمات و زمینه سازی برای تحقق جامعه مهدوی است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین رویدادی است که به فضل الهی هر روز توفنده تر می شود و به یاری خدای متعال زمینه ساز می شود که به زودی طومار جاهلین و مشرکین به این وسیله در هم شکسته شود.

وی یادآور شد: طبیعی است که در برابر چنین جریان عظیم و تاثیرگذاری، دشمن هم بیکار نمی نشیند و لذا در سال های اخیر نیز شاهد سیاست نخ نما و کهنه ای هستیم که می کوشد با تحریک گرایش های قومی و ملی، اقوام و ملل مسلمان و شیعی را از هم جدا کند که البته باید توجه داشت بحث عرب و عجم از دیرزمان و حتی از زمان صدر اسلام مطرح بوده و هیچ وقت دشمن این حربه را کنار نگذاشته و هر از چندگاهی به بهانه ای آن را مورد استفاده خود قرار می دهد.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی افزود: در این سال ها دشمنان به دنبال اجرای سناریویی بودند که ایرانی ها و عراقی ها را به بهانه های مختلف علیه هم تحریک کنند که انشااالله بار دیگر در اربعین امسال ثابت می شود که خواست و حرف و نیت دشمن در متن بدنه دو ملت هیچ جایی ندارد و پیوند میان عراقی ها و ایرانی به برکت محبت سیدالشهدا(ع) بسیار عمیق تر و محکم تر از این حرف هاست.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha