جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/در راستای برنامه اقدام مشترک مالدیو که قرار است براساس آن گردشگری حلال در این کشور توسعه یابد، دولت جزایر را برای ایجاد اقامتگاه های مسلمان پسند اجاره می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از avas، دولت مالدیو تصمیم خود را برای اجاره جزایر با هدف ترویج و توسعه گردشگری حلال در این کشور اعلام کرده است.

براساس برنامه اقدام استراتژیک که اخیراً دولت از آن رونمایی کرده است، سیاست ها ، قوانین و مقررات برای معرفی گردشگری حلال در مالدیو تدوین خواهد شد و این پروژه توسط دفتر دادستانی کل ، وزارت امور اسلامی و وزارت گردشگری نظارت خواهد شد.

طبق این برنامه ، وزارت گردشگری و وزارت توسعه اقتصادی مالدیو سال آینده فعالیت هایی را برای جذب سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری حلال در مالدیو انجام می دهند. براساس این طرح ، جزایر نیز به منظور ایجاد استراحتگاه های مسلمان پسند در روند مناقصه جزایر گردشگری اختصاص می یابند.

علاوه بر این ، در سال 2021  نیز تفاهم نامه ای بین بانک ها و وزارت توسعه اقتصادی برای معرفی برنامه های مالی جدید سازگار با شریعت اسلامی برای توسعه گردشگری حلال تسهیل خواهد شد.

گفتنی است در حالی که 47 سال پیش گردشگری به مالدیو معرفی شد ، تاکنون هیچ اقامتگاه تفریحی اسلامی در مالدیو تأسیس نشده است. یک شرکت پیشتر قصد ساخت یک اقامتگاه تفریحی اسلامی را در یکی از جزایر داشت که پروژه پیش نرفت.

بازار جهانگردی حلال یک بخش در حال رشد در بازار تجارت جهانی محسوب می شود است و گردشگران مسلمان، که خواستار محصولات حلال و اسلامی در تمامی امور زندگی از خوراک و پوشاک گرفته تا محیط زندگی، هتل و اقامتگاه یکی از اهداف اصلی این بازار محسوب می شوند.

در گزارشی که اخیراً توسط تامپسون رویترز منتشر شده ، آمده است که مسافران مسلمان 11.8 درصد از جهانگردی را در سال 2017 تشکیل داده اند و بیش از 169 میلیارد دلار در سال 2017 برای گردشگری حلال هزینه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha