شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاق

حوزه/ماموستا مصطفی شیرزادی گفت: آمار بالای طلاق به هیچ وجه در شأن استان کردستان و شهرستان مریوان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی شامگاه یکشنبه در جمع مسئولان اداره بهزیستی شهرستان مریوان اظهار داشت: ناهنجاری های فردی و اجتماعی بسیاری در جامعه داریم که یکی از این ناهنجاری ها، طلاق زوجین است.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه آمار طلاق در کشور به ویژه در کردستان ناامید کننده است، گفت: در سالهای اخیر شاهد رشد فزاینده آمار طلاق و در مقابل آن کاهش محسوس ازدواج بوده ایم که هر دوی این موضوعات تبعات بدی برای استان و به ویژه شهرستان مریوان به دنبال خواهد داشت.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه طلاق و جدایی زن و شوهر از همدیگر هم در عرف و هم در دین نکوهیده است، افزود: دخالت های بی جای خانواده ها، بالا رفتن سطح توقع زوجین، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری و.... تنها گوشه ای از افزایش آمار طلاق در کشور، استان کردستان و شهرستانی به مانند مریوان است.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه باید قبل از ازدواج خانواده ها به ویژه زوجین به خوبی اخلاقیات خویش را بشناسند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از سنن اشتباه در ازدواج که در عصر حاضر کارآیی خود را از دست داده اند، باعث تشدید اختلافات بین زوجین و نهایتا طلاق و جدایی می شود.

وی با اشاره به اینکه این فرزندان طلاق هستند که بیشترین آسیب روحی و روانی را از جدایی والدین خود می بینند، گفت: آغاز زندگی با بینش و فرهنگ اسلامی و دینی بی شک میزان آمار طلاق در جامعه را به صورت چشمگیری کاهش می دهد، از این روست که ثابت گردیده میان زوجینی که اعتقادات مذهبی دارند میزان طلاق و اختلاف بسیار کم است.

امام جمعه مریوان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از سوی دیگر تکنولوژی های روز دنیا به همانند ماهواره، شبکه های مجازی و حتی گوشی همراه را می توان از علل طلاق عاطفی بین زوجین و خدایی ناکرده خیانت دانست.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: محتوای برنامه های ماهواره ای نه اخلاقی است و نه علمی، تنها محتوایی که از آن می توان فهمید القای غیرمستقیم تجرد، خیانت و... در بین خانواده ها می باشد، لذا از خانواده ها درخواست داریم که از ماهواره استفاده نکنند.

این عالم اهل سنت در ادامه بیان داشت: زمانی که آمار طلاق در جامعه بالا می رود، بی شک باید انتظار دیگر ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی را نیز داشت. حال باید پرسید که متولیان فرهنگی و خانواده برای این معضل امروزی جامعه چه کاری انجام داده اند؟!

وی با اشاره به اینکه باید مشاوره های قبل از ازدواج بسیار تخصصی و کاربردی باشد، اظهار داشت: متاسفانه مشاوره های قبل از ازدواج امری فرمالیته است و در این مشاوره ها کمترین توجهی به باورها، خواسته ها و اندیشه زوجین نمی شود که این خود یکی از عوامل طلاق زوجین می باشد.

ماموستا شیرزادی در پایان گفت: همچنین از خانواده ها درخواست داریم که سنت حسنه ازدواج را سخت نگیرند و البته برای ازدواج فرزندان خود نهایت دقت، تحقیق و... را انجام دهند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha