پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست قرارگاه 19دی

حوزه/ نشست قرارگاه 19 دی استان قم به ریاست آیت‌الله سعیدی تولیت آستان بانوی کرامت و با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی و مسؤولان ارشد استان در حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم در این نشست که عصر یکشنبه در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد با تأکید بر این‌که قرارگاه ۱۹ دی با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت ظاهری قم وحوزه عفاف و حجاب تشکیل شده است، گفت: طرح‌ها و برنامه‌هایی در این ستاد باید مطرح و مورد بررسی قرار گیرد که قابلیت اجرایی شدن در جامعه را داشته باشد و مردم تأثیر آن را حس کنند و دیگر اینکه مجموعه ها نیازهای خود را هم بیان کنند و دیگر اعضاء هم کمک کنند.

در ادامه این نشست، حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، نظارت بر سلامت اخلاقی حوزه‌های کاری مرتبط و ترویج عفاف و حجاب است.

وی افزود: این اداره کمیته‌های مختلفی را در عرصه عفاف و حجاب در سطح استان برگزار کرده و آموزش‌هایی را نیز به افراد ارائه کرده است.

روح‌الله شاه نظری، مدیر امور رفاهی زائرین استانداری قم نیز در این جلسه به رصد مسافرخانه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: کمیته زائر اربعین نیز با هدف رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب زائران از سوی استانداری تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تعیین راهبرد عملیاتی در سطح استان هستیم.

حسین استادآقا، فعال فرهنگی نیز در این جلسه بر ضرورت بررسی پوشش زائران غیرایرانی به ویژه زائران عربی در شهر مقدس قم تأکید کرد.

سردار آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که در ۶ ماهه گذشته با ۱۲۰ زائر غیرایرانی در مورد عفاف و حجاب مصاحبه داشتیم، افزود: یک مورد از این عزیزان هم آگاهی نسبت به وضعیت قم و نحوه رعایت حجاب در این استان نداشتند که این نشان می‌دهد زائران هنگام ورود توجیه نمی‌شوند.

در این جلسه همچنین حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد، شیرمحمدی مدیرکل اتباع و زائران خارجی، شاهچراغی فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام و حجت‌الاسلام عزت‌زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز مطالبی را بیان کردند.

در بخش پایانی جلسه نیز حجت‌الاسلام صفر فلاحی، مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که دستگاه‌ها باید وظایف مقرره در قانون را رعایت کنند، اظهار کرد: لازم است هسته مرکزی گروه‌های امر به معروف با حضور طلاب و دانشجویان دیگر کشورها به زبان دوم در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های فعال در بحث عفاف و حجاب تقاضا داریم جلسات بین بخشی با هم داشته باشند و در امور مختلف به یکدیگر کمک کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha