پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران، شوراي راهبردي حجاب و عفاف

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از تشکیل شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی با محوریت طراحی، تولید و عرصه لباس اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری در نشست علمی تخصصی هم‌اندیشی «عفاف و حجاب» که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و نمایندگان آستان قدس در استان برگزار شد، با تأکید بر این که عفاف عامل سلامت و امنیت جامعه است، تصریح کرد: حجاب محصول عفاف است و اگر عفاف نباشد گاهی به شکل بد پوشی، خودکشی و گاهی به شکل دختر آبی و غیره ظهور می‌کند.

وی اظهار کرد: دشمن حساب‌شده برنامه ریزی و فعالیت می کند؛ در برنامه های کودک، انس با حیوان را به کودکان ما می‌آموزند، از طریق فضای مجازی وارد حریم خصوصی و منازل ما شده اند و متاسفانه برخی از ما به راحتی از کنار این مسائل رد شده و پذیرای این برنامه ها هستیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه امروز بحث حیا و عفاف در جامعه اسلامی رنگ‌باخته است، گفت: نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم؛ بلکه باید نسبت به این عارضه یک راهبرد اساسی داشته باشیم.

 مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ضمن تقدیر از  اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در حوزه مد و پوشش اسلامی اظهار کرد: کسانی که داعیه فرهنگی داشتند، این‌گونه در حوزه پوشش اسلامی با دقت ورود پیدا نکردند؛ باید  در این زمینه عملیات استشهادی صورت گرفته و در برابر هجمه‌ها مقاومت شود تا این مهم به سرمنزل مقصود برسد.

 وی با بیان این که متأسفانه محافل فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب خروجی ندارد و باید در میدان عمل ورود کرد، اظهار کرد: استان با توجه به شبکه گسترده‌ای که مدیریت حوزه علمیه خواهران  مازندران  در استان دارد امیدواریم این ظرفیت را در کشور هم تسری دهیم.

 حجت‌الاسلام غفاری بیان کرد:  متاسفانه در حال حاضر لباس متناسب با شأن اسلامی ایرانی در بازار کم شده است و بچه‌های مذهبی در این زمینه با مشکل جدی روبرو هستند، پیشنهاد ما این است که این ‌همه اماکن فرهنگی و مذهبی مانند مساجد، مدارس علمیه و ... که در اختیار ما است، بیاییم جوانانی که هنر دوخت و دوز  دارند را جذب کار کنیم، تا ضمن کارآفرینی برای این جوانان و ارتباط بین هنرمند و مساجد و دیگر مراکز مذهبی، طراحی و تولید پوشاک اسلامی ایرانی را در جامعه گسترش دهیم

 اشتغال جوانان تسهیل شود

وی با تأکید بر این که باید در امر اشتغال زائی جوانان تسهیل گری شود، افزود: به لطف خدا مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران با همکاری نمایندگی آستان قدس در استان در رابطه با ایجاد اشتغال و کارآفرینی فعالیت‌هایی را آغاز کرده که امیدوارم منشاء خیر شود.

 غفاری با بیان این که برای ایجاد اشتغال در حوزه مد و پوشش ایرانی اسلامی با همکاری دانشگاه، اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان و آستان قدس قطعاً نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه هستیم، گفت: باید در مسیر کار از ظرفیت‌هایی نظیر اصناف و صمت استفاده و  مجموعه را به‌صورت شبکه راه‌اندازی کنیم و کار با تمرکززدایی همراه باشد؛ همچنین واحدهای خرد را مستقل بار بیاوریم تا اگر هرکدام از این مجموعه‌ها کنار کشید باقی واحدها بتوانند کارکنند.

بچه مذهبی‌ها دنبال بِرند نیستند

وی با تأکید با این که هدف از ورود به حوزه مد و پوشش اسلامی باید اشتغال‌زایی، انجام کار فرهنگی و تحقق معروف الهی (عفاف و حجاب) باشد، اظهار کرد: بچه مذهبی‌ها خیلی دنبال برند نبوده و بیشتر در پی تهیه پوشاک اسلامی هستند، بنابراین باید بازار پوشاک متناسب با ذائقه بچه مذهبی‌ها ایجاد شود.

تضمین بازار ایجاد انگیزه می‌کند

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: خوشه تولید (نیروی انسانی) باید خودکفا تربیت شود تا اگر مسئولان نباشند، کار را ادامه دهند، زیرا باید طوری کارکنیم اگر مدیریت ما تمام شد خوشه‌های تولید این کار را از مدیر بعدی مطالبه کنند.

ضرورت ایجاد اشتغال با محوریت گسترش پوشش اسلامی ایرانی

خانم رستمی، مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه این نشست تخصصی به دغدغه محجبه ها برای تهیه پوشش اسلامی اشاره کرد و گفت: مدارس علمیه استان و خواهران طلبه بهترین مصرف‌کننده و متقاضی پوشش اسلامی مناسب و باکیفیت هستند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در مازندران  با وجود این‌همه افراد متدین، هیچ فروشگاه اسلامی نداریم، باید برای ادامه کار در حوزه مد و پوشش اسلامی در سطح گسترده‌تر، فروشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی ایجاد شود تا متدینین لباس اسلامی را به ‌راحتی تهیه کنند.

 وی ادامه داد: در اکثر شهرهای استان مازندران مدرسه علمیه داریم که می‌تواند جایی را برای عرضه تولیدات طراحان دوخت دانشگاه در نظر گفت و مصرف‌کننده به‌راحتی البسه موردنیاز خود را از این بازارچه‌ها تهیه کند.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با ورود دانشگاه، حوزه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و پوشش اسلامی شاهد کارآفرینی با محوریت گسترش پوشش اسلامی باشیم.

لزوم ثبت برند برای عرضه مد و پوشش اسلامی

خانم فتحی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران نیز در این نشست با بیان این که برند مطرحی در حوزه مد و پوشش اسلامی وجود ندارد، گفت: باید بحث برند سازی پوشش اسلامی درکنار تولید و عرضه مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از بانوان محجبه علاوه براین که دنبال پوشش اسلامی هستند، به مارک و برند البسه نیز توجه می‌کنند از این‌ رو می‌طلبد طراحان مد و پوشش ایرانی اسلامی در اندیشه ثبت برند هم باشند.

وی اعلام کرد: با توجه به این که برخی از خواهران طلبه استان در رشته خیاطی و طراحی تخصص و فعالیت دارند؛ لذا انتظار می‌رود برای تکمیل کادر طراحی و دوخت البسه اسلامی، از ظرفیت این طلبه‌ها هم استفاده شود.

نشست هم‌اندیشی «عفاف و حجاب» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و نمایندگان آستان قدس در مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد و تشکیل شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی با محوریت طراحی و تولید لباس ایرانی اسلامی خروجی این نشست بوده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha