پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیاده روی اربعین زمان مناسبی برای دعای دسته جمعی برای ظهور امام عصر(عج) محسوب می شود و شیعیان می توانند در دعاهای دسته جمعی از خداوند بخواهند تا در ظهور حضرت تعجیل بفرمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صاد ق (ع) قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد گفت: پیاده روی اربعین زمان مناسبی برای دعای دسته جمعی برای ظهور امام عصر(عج) محسوب می شود و شیعیان می توانند در دعاهای دسته جمعی از خداوند بخواهند تا در ظهور حضرت تعجیل بفرمایند.

 پژوهشگر دینی بیان کرد: وقتی جمعیت میلیونی برای زیارت امام حسین (ع) در اربعین حسینی با پای پیاده به راه می افتد، نشان می دهد که خداوند چگونه محبت مومنان را در قلب تعداد کثیری از انسان ها قرار می دهند و زائران را با پای پیاده به سوی سیدالشهدا(ع) می کشاند.

وی ادامه داد: امروز جریان اربعین از عاشورا مهم تر شده و این جریان بازخوانی عاشورا است و باید مراقب توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان باشیم.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: اربعین ناگفته های زیادی دارد که با بازخوانی آن جامعه بشری را متحول، عدالت خواه و ظلم ستیز می کند و درس بصیرت و معرفت می دهد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد بیان کرد: در اربعین حسینی تجمع عظیمی بر پا می شود که حضور حماسی عاشورائیان در این مراسم نشان از توسعه فرهنگ استکبار ستیزی و دشمن ستیزی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha