پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست پژوهشی مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با اشاره به اختلاف طبقاتی در جامعه امروز، گفت: اختلاف طبقاتی دردی است که جامعه امروز به آن مبتلا شده است و در این اوضاع، فرزند کارگر باید نگران قوت روزانه اش باشد، در حالی که برخی آقازاده ها و فرزندان وزرا نگران وارد کردن صد پورشه آن هم به صورت مخفیانه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام سید کمیل موسوی، رئیس تبلیغات شهرستان ورامین، در نشست پژوهشی که صبح امروز با محوریت تبیین صلح امام حسن علیه السلام در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، ضمن بیان کم کاری خواص و یاران امام حسن(ع) نسبت به امام زمانشان، گفت: ابن عباس که خود شخصیت فقهی، حدیثی و حافظ قرآن بود اما در زمان یاری امام حسن(ع) فقط به درد دل ایشان گوش داد و شمشیر را زمین گذاشت.

این فعال فرهنگی ادامه داد: حفظ قرآن فضیلت دارد و حافظ قرآن به طور قطع ماجور است. اما حفظ قرآن به تنهایی، حفظ قرآن مد نظر خداوند متعال نیست. ثمره حفظ حافظ قرآن باید زندگی قرآنی باشد، مثل امام خمینی(ره) که حفظ قرآن ایشان به انقلاب اسلامی منجر شد.

وی افزود: حافظ قرآنی باید بتواند سبک زندگی از قرآن استخراج کند مثل رهبر معظم انقلاب که از حفظ قرآن ایشان مبانی انقلاب اسلامی استخراج می شود.

رئیس تبلیغات شهرستان ورامین با مرور اتفاقات شهادت کریم اهل بیت(ع) گفت: جامعه زمان امام حسن علیه السلام به جایی رسیده بود که تقریبا تمامی مردم حاضر بودند در مقابل دریافت هزینه مقابل سبط پیامبر(ص) قرار بگیرند یا هزینه را دربافت کنند و از صحنه کنار بروند و دردسری را تحمل نکنند.

وی افزود: اما در زمان امام حسین(ع) جامعه مسلمین به بدترین مرحله وارد شد که عده ای از مسلمین برای دریافت یک سکه یا با وعده یک سکه در مقابل حسین(ع) قرار گرفتند.

 حجت الاسلام موسوی، فقر جامعه را عامل انحراف جامعه دانست و اظهار داشت: به گواه تاریخ از زمان خلیفه دوم اختلاف طبقاتی در بین مسلمین به گونه ای شکل گرفت که مسابقه خودساخته اشرافیت راه افتاده بود، به گونه ای که معاویه به عنوان خلیفه مسلمین یک قصر سبز مخصوص مهمانان داشت و این باعث رقابت بین اشراف شده بود و فقرای جامعه هر روز فقیرتر می شدند.

وی با اشاره به اختلاف طبقاتی در جامعه امروز، بیان داشت: اختلاف طبقاتی دردی است که جامعه امروز به آن مبتلا شده است و در این اوضاع، فرزند کارگر باید نگران قوت روزانه اش باشد، در حالی که برخی آقازاده ها و فرزندان وزرا نگران وارد کردن صد پورشه آن هم به صورت مخفیانه هستند.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی لایه های پنهانی اتفاقات تاریخی، درس زندگی است و به ما می آموزد کسی که در اجابت امام زمانش تعلل کند یا نه بگوید در سیاهه تاریخ مدفون خواهد شد مثل بسیاری از نزدیکان و یاران امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که با تنها گذاشتن امام زمانشان به درس عبرت تلخ تاریخی تبدیل شدند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha