جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: در عرصه فرهنگ مبلغ و مروج و جریان ساز فرهنگی باید با توجه به نیازهای جامعه و مخاطب صحبت کند و بداند الآن چه چیز موردنیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، امروز در نشست با روحانیان استان، با اشاره به ضرورت فضاسازی تبلیغی در جامعه، خطاب به حوزویان اظهار کرد: ما برای پیشرفت کار خود باید فضاسازی کنیم، به عنوان مثال می‌بینیم ماه رمضان فضای جامعه را تغییر می‌دهد به همین دلیل در این ماه بسیاری از مظاهر اجتماعی تغییر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه عاشورا و محرم فضای خاصی در جامعه ایجاد کرده و منشأ آثار اجتماعی خاصی می‌شوند، افزود: یک نیروی فرهنگی و روحانی مبلغ باید از این فضاها حداکثر استفاده را بکند، زیرا در طول سال این فضاسازی‌ها در مقاطع خاصی روی می‌دهد و در این فضا می‌توانیم بسیاری از کارها را به نتیجه برسانیم.

وی با تأکید بر ضرورت نیازشناسی یک مبلغ، افزود: روحانی مبلغ باید نیازهای جامعه را شناخته و بر اساس نیازها منبر برود و سخن بگوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: معمولاً انسان‌های فهیم و کسانی که در عرصه فرهنگ به‌درستی کار می‌کنند سعی می‌کنند بر روی نیازهای فرهنگی جامعه مانور دهند.

وی خطاب به روحانیان، افزود: به عنوان مثال هر کجا که در مقوله تربیت از خانواده صحبت کنید، مستمعان شما بهتر درک می‌کنند تا اینکه مقولات فلسفی را مطرح کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: باید سراغ مقولات فرهنگی بروید که موردنیاز مردم باشد؛ یعنی باید بدانید الآن مردم به چه موضوع فرهنگی نیاز دارند.

وی اظهار کرد: در عرصه فرهنگ مبلغ و مروج و جریان ساز فرهنگی باید با توجه به نیازهای جامعه و مخاطب صحبت کند و بداند الآن چه چیز موردنیاز جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه متأسفانه اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه به‌درستی تبیین نشده است، افزود: برخی نیاز به مسائل و مطالب دارند و این نیاز برای آن‌ها تبیین نشده است؛ ازاین‌رو به فرهنگ احساس نیاز نمی‌کنند و به دنبال راه‌های دیگر هستند تا مشکلات را از آن طریق حل کنند.

وی با بیان اینکه در کشور مسائل مختلفی داریم که حتی مسئولان ما هم به آن توجه نمی‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه نقش فرهنگ در زندگی انسانی را به‌درستی نمی‌دانیم، ازاین‌رو برای فرهنگ هیچ حسابی باز نمی‌کنیم و هزینه نمی‌کنیم و سهم فرهنگ در بودجه‌بندی ما بسیار اندک است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha