پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: دانشگاه تک جنسیتی به معنای حفظ کرامت بانوان است، زیرا کرامت و حرمت و رعایت حد بانوان ضروری بوده و با اختلاط مشکل ما حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر بجنورد، با اشاره به پیشرفت‌های شگرف نظام اسلامی در شئون مختلف، اظهار کرد: ما در چهار دهه اخیر در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های فراوانی دست یافته‌ایم، به‌گونه‌ای که ایران امروز مرجع بسیاری از کشورها و نماد اقتدار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اقتدار هر کشور علم و دانش و پژوهش است، افزود: اگر در کنار علم ایمان و باور باشد تحول اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید دو توصیه ابتدایی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یعنی علم و پژوهش و معنویت و اخلاق را مدنظر قرار داده و در رأس کار داشته باشیم.

وی افزود: علم و پژوهش و معنویت و اخلاق مکمل و متمم همدیگر هستند و پیامبر ما هم معنویت و اخلاق را در کنار هم گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دین‌شناسی یک مسئله است، دین‌داری مسئله دیگر، ممکن است کسی دین را به‌خوبی بشناسد، اما در عمل نتواند خود را با دین تطبیق کند.

وی افزود: ما در جامعه اسلامی هم دین‌شناس و هم دین‌دار می‌خواهیمف زیرا کسی که دین دارد اما علم ندارد ممکن است در فتنه‌های پنهان راه را گم کند؛ زیرا نورافکن علم ندارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: انسان عالم در فتنه‌های کور و تاریک راه را گم نکرده و با نورافکن ایمان و بصیرت جلو می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه کوثر، گفت: دانشگاه‌های تک جنسیتی یکی از برکات انقلاب بوده و منشأ آثار خیر فراوانی بوده‌اند.

وی افزود: دانشگاه تک جنسیتی به معنای حفظ کرامت بانوان است، زیرا کرامت و حرمت و رعایت حد بانوان ضروری بوده و با اختلاط مشکل ما حل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در علم و تقوا و معنویت و خلاقیت فرقی بین زن و مرد نیست و هر کسی که علم و دانش و ایمان دارد خداوند او را رفیع می‌کند، زن و مرد هم ندارد.

وی ادامه داد: دانشگاه تک جنسیتی به معنای این است که بانوان با فراغ بال و تمرکز بیشتر تحصیل کرده و بعد خدمتگزاران خوبی برای کشور باشند و در عمل هم نشان داده این‌گونه دانشگاه‌ها موفق‌تر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha