پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان در آن مقطع تاریخی نسیم الهی بود و محتوای سفر و مطالبی هم که فرمودند، ویژه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، با اشاره به استقبال باشکوه مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری در این سفر، اظهار کرد: رهبری در اوج تحریم‌های دشمن سفر به این استان را انتخاب کردند و دشمنان امید داشتند با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی میزان استقبال مردم از رهبری کاهش یابد امام مردم خراسان شمالی در این سفر حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس باور نمی‌کرد میزان استقبال مردم به این حد باشد، افزود: شکوه و عظمت خاصی در مراسم استقبال مردم خراسان شمالی از رهبری بود، به‌گونه‌ای که مسیر ده‌دقیقه‌ای فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختی، حدود دو ساعت طول کشید و فشار و فشردگی جمعیت اجازه حرکت ماشین را نمی‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جمعیت متراکم بود و استقبال‌کنندگان یکپارچه اجازه حرکت ماشین را نمی‌دادند، اضافه کرد: در این سفر به عینه شاهد بودیم که وقتی خدا بخواهد بنده صالح خود را یاری کند لشکر عاشق در رکاب او قرار می‌دهد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نفس این سفر در آن مقطع تاریخی نسیم الهی بود و محتوای سفر و مطالبی هم که مقام معظم رهبری در استان فرمودند ویژه بود؛ به این معنا که پیش از آن در هیچ جایی طرح نکرده بودند ازجمله بحث تولید و افزایش نسل.

وی افزود: مسئله دوم سبک زندگی اسلامی و عیب‌های زندگی ما بود که رهبری در این سفر آسیب‌شناسی کارشناسانه کرده و ۳۰ آسیب را برشمردند که باید از سبک زندگی خود حذف کنیم تا سبک زندگی اسلامی محقق شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در سفر به استان، در مورد سبک زندگی اسلامی به‌گونه‌ای بود که الآن هر جا موضوع سبک زندگی اسلامی مطرح شود همه می‌دانند شأن نزول آن خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید برکات این سفر را برای نسل‌های جدید تشریح کرده و سالروز آن را هر سال گرامی بداریم تا مردم بیش از پیش با برکات مادی و معنوی این سفر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر مردم برای سلامتی و حضور رهبری نماز شکر می‌خواندند، اضافه کرد: یادآوری رهاوردها و دستاوردهای این سفر از نظر معنوی و فرهنگی به ما کمک زیادی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه امسال نوزدهم مهرماه مصادف با جمعه است، افزود: بر این اساس امسال مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی از ساعت ۱۰ صبح و پیش از آغاز نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه با هم و با حضور اقشار مختلف مردم ساعت ۱۰ صبح از میدان حضرت قائم (عج) تا مصلای امام خمینی (ره) بجنورد حرکت می‌کنیم و سخنران مراسم هم استاندار خراسان شمالی است که گزارشی از نتایج مادی و معنوی این سفر را ارائه می‌دهد.

امام جمعه بجنورد گفت: باید تقسیم‌کار مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به استان باکیفیت شایسته‌ای برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha