جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرشباف

حوزه/ حجت الاسلام فرشباف گفت: هر لحظه امکان دارد انسان از مسیر الهی منحرف شود و خدا به کسی حواله بهشت نداده است و صرف طلبه بودن دلیل سعادت اخروی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام حسن فرشباف، شامگاه دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو با بیان اینکه انسان باید نسبت به رحمت الهی امیداوار و از عذاب الهی ترسان باشد، اظهار داشت: هر لحظه امکان دارد انسان از مسیر الهی منحرف شود و خدا به کسی حواله بهشت نداده است و صرف طلبه بودن دلیل سعادت اخروی نمی‌شود.

وی ادامه داد: آیات قرآن و روایات حجت را برای مردم تمام کرده‌اند و باید همیشه خدا را در نظر داشت که در این صورت حاشیه‌ها نمی‌توانند انسان را از مسیر الهی باز دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو با تاکید بر اهتمام طلاب به نماز اول وقت و قرائت قرآن، بیان داشت: گاهی شیطان برای اینکه انسان را به خود مشغول کند، مسائل حاشیه‌ای نظیر اختلافات را مطرح می‌کند و نباید این حاشیه‌ها انسان را از اصل هدف باز دارد.

وی، مقایسه اعمال خود با افراد پایین‌تر از لحاظ معنوی، را از آفات عمل دانست و گفت: در روایات بیان شده است که در مسائل دینی اعمال را با بالاتر از خود سنجیده و به سمت ارتقاء مسائل معنوی حرکت کنید.

حجت الاسلام فرشباف با اشاره به لزوم شکرگزاری نعمات الهی، تصریح کرد: برای مدیریت خود باید در مشکلات زندگی خدای متعال را شاکر بود، چرا که همه مشکلات در زندگی با مصلحت در سر راه انسان قرار می‌گیرد.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha