جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل سعود کے ہاتھوں شیعہ مسلمانوں کے قتل کے خلاف ہندوستان میں مظاہرہ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اعتراف نشریه فرانسوی فیگارو درباره تحلیل رفتن قدرت اقتصادی و سیاسی عربستان طبق نظریه کارشناسان سیاسی و نظامی است و بی شک آینده ای ناخوشایند در انتظار آل سعود و وهابیون خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: روزگاری نه چندان دور کشورهای منطقه به ویژه رژیم آل سعود برای دیگر دولت منطقه عرض اندام می کرد، ولی امروز قضیه بالعکس شده است و شکست های سیاسی و نظامی پی در پی آل سعود موقعیت این کشور را در بین مسلمین و حتی سطح بین المللی به شدت متزلزل ساخته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: تا چند دهه پیش عربستان در بحث صادرات نفت و میعانات گازی در دنیا حرف اول را می زد، ولی در پیش گرفتن سیاست اشتباه سران این رژیم حال و روز امروز عربستان را رقم زده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه عربستان دیگر آن جایگاه خود در بین مسلمانان و حتی همپیمانانش را ندارد، گفت: شکست سنگین هفته گذشته عربستان در مقابل انصارالله یمن، رسوایی در قتل خاشقچی، حمایت از گروهک های تروریستی و... امروز را به بن بست سیاسی کشانده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه خود همپیمانان عربستان نیز به این مهم اذعان دارند، اظهار داشت: به تازگی نشریه فرانسوی «فیگارو» در تیتری آورده است که: «توازن قدرت در خلیج فارس تغییر کرده است».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: این نشریه فرانسوی در این مقاله خود درباره عربستان نوشته است: «دو سال و نیم پیش، پادشاهی عربستان به لطف ثروت و ائتلاف‌هایی که داشت، می‌توانست خود را قدرتی بخواند که می‌تواند وضعیت راهبردی خاورمیانه را تغییر دهد. آن زمان رئیس‌جمهور قدرتمندترین کشور جهان (آمریکا) در اولین سفر خارجی خود به عربستان رفت، آن زمان بن ‌سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع سعودی ادعا می‌کرد که ابزارهای لازم را برای کشاندن عملیات نظامی به داخل خاک ایران را در اختیار دارد، اما امروز اوضاع دیگر آن طور نیست. اکنون این پادشاهی مانند مرد بیمار خاورمیانه به نظر می‌رسد و از نظر نظامی، سیاسی و دیپلماتیک، در موضع ضعف قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: همین اعتراف نشریه فرانسوی فیگارو درباره تحلیل رفتن قدرت اقتصادی و سیاسی عربستان طبق نظریه کارشناسان سیاسی و نظامی است و بی شک آینده ای ناخوشایند در انتظار آل سعود و وهابیون خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: دخالت های بی مورد و شیطنت آمیز عربستان در منطقه، دراز کردن دست دوستی به سمت رژیم اسرائیل؛ دشمن درجه اول جهان اسلام و... تنها موارد معدودی از علل سقوط جایگاه عربستان در جهان کنونی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha