پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی در انتخابات به اندازه زمان خرید یک کیلو پنیر هم برای انتخاب اصلح وقت نمی گذارند و حاضر نیستند با یک نفر مشورت کنند تا برای تغییر وضعیت کنونی، فرد اصلح و شایسته را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با معاون بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور اظهار کرد: اربعین حسینی تابلو آزادی و عدالت خواهی در مقابل ظلم و فجایع استکبار جهانی است.

امام جمعه بیرجند افزود: متأسفانه برخی از افرادی که متصدی سرنوشت جامعه در حوزه و دانشگاه هستند، به کار خود به عنوان یک شغل روزمره و تأمین مسائل معیشتی نگاه می کنند و این مشکلی است که وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی ها حاضر نیستند برای باز کردن عقده های فکری خود زمانی اختصاص دهند، ادامه داد: تعدادی از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه، تنها به دنبال مدرک هستند و خود را در چارچوب  ساعات کلاسی و رشته ای که قبول شده اند خلاصه می کنند، به گونه ای که انگار هیچ وظیفه ی دیگری ندارند و بر روی دیگر مسائل تفکری نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: شهید دکتر چمران از بالاترین سطح عملی برخوردار بود و خود را به زندگی شخصی خلاصه نکرد و پس از اینکه درد بشر را احساس کرد، وارد میدان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر تفکر استاد، دانشجو و طلبه تفکر شهید چمران باشد هیچ گاه در مقابل غرب جنایتکار و فاسد کم نمی آورند.

وی با اشاره به اینکه باید تفکر کارگر، دانشجو، سپاهی، ارتشی، اساتید و ...، تفکر بسیجی باشد، گفت: تفکر بسیجی به علم جهت می دهد، زیرا اگر علم رها باشد برای بشر مضر خواهد بود و به یک ابزار برای همه ی قدرت طلب های بی شعور تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دست ما در مقابل بیگانگان از مکتب، تاریخ، اهل بیت و علم پر است، تصریح کرد: مشکلات به مکتب غنی اسلام بر نمی گردد بلکه مشکلات و شکست هایی که نصیبمان می شود به خاطر کوتاهی ها و ولنگاری خودمان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه به اسم مسلمان هستیم، اما در علم، عمل، اخلاق و سیاست از مسلمانی اطلاعی نداریم، گفت: آنچه مظلوم است، اسم اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به انواع و اقسام امکانات و ارتباطات نباید هیچ شبهه ای بی پاسخ بماند، گفت: هر کاری که برای خدا باشد عزت، و زیر بار ظلم رفتن ذلت است؛ همانطوری که مهندسی فتح مکه، صلح حدیبیه پیامبر است، مهندس کربلا نیز امام حسن(علیه السلام) است و امام حسین(علیه السلام) مجری آن.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: متاسفانه به اندازه ای که به دنبال مطامع زندگی می رویم به دنبال مسائل دیگر و پاسخگویی ها حرکت نمی کنیم و خود را در تأمین زندگی اشرافی گیر انداخته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه برای مسائل عقیدتی، فکر و اندیشه‌ی خود ارزشی قائل نیستیم، ادامه داد: ما در مقابل نعمت هایی که خداوند متعال به ما عطا کرده، بسیار ناسپاس هستیم.

وی ادامه داد: ما باید عدالت را اجرا کنیم اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی ها را به پول های حرام و حقوق های نجومی و دزدی مشغول کرده اند و برخی نیز به نان شبشان محتاج، که در نتیجه هر دو دسته نسبت به انقلاب بی تفاوت می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: این چهل سال با همه مشکلات، فراز و نشیب ها و بی تفاوتی ها و گاهی انتخاب های آبکی گذشت، لذا می طلبد تا در گام دوم انقلاب حساب شده قدم برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: برخی در انتخابات به اندازه زمان خرید یک کیلو پنیر هم برای انتخاب اصلح وقت نمی گذارند و حاضر نیستند با یک نفر مشورت کنند تا برای تغییر وضعیت کنونی، فرد اصلح و شایسته را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که انقلاب را به دست افراد نالایق نیندازید، گفت: آن روزی که بی بی سی در فلان انتخابات به صورت صریح اعلام کرد که به این افراد رأی دهید، مشاهده کردیم که برخی مردم طبق دیکته عمل کردند و به همان هایی که گفته شده بود، رای دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بارها شاهد فتنه های دشمنان بوده ایم و  می توان به فتنه نظامی دشمن در صحرای طبس و فتنه ۷۸ و ۸۸ اشاره کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که شیطان بزرگ در صحرای طبس افتضاح سنگینی به بار آورد، خبرنگاری از وزیر دفاع آمریکا پرسید ” شما طبق محاسباتی که انجام داده بودید و با این قدرت نظامی، چطور شد که در طبس افتضاح به بار آوردید؟ ”  وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد ” ما در محاسبات خود همه چیز را حتی هوا را نیز سنجیده بودیم و هیچ گونه کوتاهی انجام ندادیم، اما رهبر انقلاب ایران هر دستی که بلند می کرد یکی از هواپیماهای ما سرنگون می شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در فتنه ۸۸ نیز مستکبرین جهان کار را تمام شده می دانستند و به همین دلیل در رسانه های غربی هیچ گونه پرده ای وجود نداشت و به صورت صریح بیانیه می دادند که جمهوری اسلامی ایران از بین خواهد رفت، اما بعد از فتنه ها و شیطنت هایی که ایجاد شد، در یک لحظه ۱۸۰ درجه جریان تغییر پیدا کرد و وزیر خارجه انگلیس لب به اعتراف گشود که همه چیز تمام بود، اما هنگامی که به پایان کار نزدیک شدیم، انگار خدا هم ایرانی بود و معادلات را بر هم زد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سال گذشته بارها دشمنان آیه یأس خوانده اند و به صراحت گفتند که بعد از ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود، اما امروز مشاهده می کنید که دست غیب الهی باعث شد تا دشمنان در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور و همچنین در جریانات لبنان، سوریه، عراق و یمن شکست بخورند.

وی با اشاره به اینکه اساتید باید از فرصت هایی که به وجود می آید استفاده کنند، خاطر نشان کرد: اساتید در گام دوم انقلاب باید حرکت جدیدی را آغاز کنند تا بتوانند بر روی دانشجو تأثیر گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجو و طلبه را باید با آرمان ها پرورش دهیم، گفت: وقتی اساتید در حوزه و دانشگاه بی تفاوت باشند، طبعا طلبه و دانشجو نیز بی تفاوت می شوند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha