جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر عبداللهیان

حوزه/ امیرعبداللهیان با اشاره به ارتباط اتفاقات کشور عراق همزمان با نزدیک شدن به راهپیمایی اربعین، گفت: با عنایت امام حسین(ع) و حضور میلیونی مردم در راهپیمائی اربعین، بدخواهان نه تنها نمی توانند بر امنیت کشور عراق خدشه وارد کنند، بلکه امنیت کشور عراق با اربعین امسال بیمه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حضور مردم متدین ایران در راهپیمائی اربعین، اظهار داشت: برای همه هموطنان عزیز، شیعیان و مسلمانان جهان، آرزوی قبولی زیارت اربعین را در جوار حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السلام را آرزومندم.

وی با بیان ویژگی های اتحاد آفرین راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اربعین یک فرصت مهم و یک همایش بسیار بزرگی است که فرصت و شرایطی را فراهم می کند تا مسلمانان و بالاخص شیعیان گردهم آیند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در رامور بین الملل افزود: معتقدم راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور میلیونی مردم در اربعین فرصت مناسبی را برای تبادل نظر در خصوص مسائل مبتلا به جهان اسلام فراهم کرده است

وی با مخاطب قرار دادن طلاب حاضر در راهپیمایی اربعین تاکید کرد: یکی از نکاتی که طلاب عزیز باید نسبت به آن توجه کنند پرداختن به مسائل مبتلابه جهان اسلام در پیاده روی امسال است. مسائلی از قبیل  بیان مظلومیت مردم مظلوم و مقاوم یمن است و مباحثی که مردم بحرین از آن رنج می برند.

امیر عبداللهیان در خصوص تحولات منطقه و کشور عراق توضیح داد: توطئه هایی که پس از خورد شدن استخوان های داعش و تروریست تکفیری در سوریه، عراق و لبنان که به شکست انجامید، و این روزها به شکل دیگری شاهد ظهور آن فتنه ها هستیم.

وی با بیان دخالت های تفرقه انگیز برخی از کشور های متحجر منطقه اظهار کرد: بعضی کشور های عربی منطقه که دنبال رو استکبار جهانی هستند و بازیگران و کنشگران خارجی به دنبال برهم زدن ثبات و امنیت کشور همسایه ما عراق هستند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در رامور بین الملل ادامه داد: تحرکاتی که در کشور عراق شاهد آن هستیم و هرچند ریشه در برخی از مطالبات مدنی و اجتماعی مردم عراق دارد که طبعاً باید توسط دولت مردان این کشور مورد توجه واقع شود و نخست وزیر و مقامات این کشور در پی برآورده شدن مطالبات به حق مردم عراق هستند. این موضوع داخلی عراق است و مردم عراق همیشه نشان داده اند که از این بحران ها عبور خواهند کرد و همان طور که شاهد عراقی اَمن هستیم، همانطور هم شاهد عراقی تواَم با رفاه و پیشرفت باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات کشور عراق و صحنه گردانی این تحولات توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: با توجه به این مقطع کنونی، این تحرکات با نقش آفرینی بعضی از بازیگران خارجی به مسائل داخلی عراق دامن زده می شود و بی تردید رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها و برخی از کشور های منطقه و از جمله عربستان سعودی می تواند جزء تحریک کنندگان این تحولات به حساب بیایند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان ارتباط اتفاقات کشور عراق همزمان با نزدیک شدن به راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: بخشی از این اتفاقات کشور عراق در این مقطع زمانی این است که کشور های توطئه گر مایل نیستند عراق با ثبات و امن باشد و بالاخص که روزهای منتهی به اربعین اباعبدالله را در پیش رو داریم و این یکی از عمده دلایل فتنه گری دشمن است و البته با لطف امام حسین(ع) و حضور میلیونی مردم نه تنها  نمی توانند بر امنیت کشور عراق را خدشه وارد کنند، بلکه امنیت کشور عراق با اربعین امسال بیمه خواهد شد.

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که مایلم به آن اشاره کنم، آزادسازی قدس شریف است از چنگال رژیم صهیونیستی است که باید در اولویت قرار داشته باشد شاهد یک حکومت فلسطینی تمام عیار در تمام سراسر سرزمین های فلسطین باشیم و در این خصوص اقدامات گروه ها و اِن جی او هایی که با توجه به فرصت اربعین ایده ها و گفتگوها و گفتمان هایی را از گذشته تهیه کرده اند تا اربعین امسال هرچه باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شود.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha