جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج حسین جوشقانیان

حوزه/ دبیر شبکه ملی وارثون گفت: اگر همه جا را خدا دیدیم و خدا را باور کردیم و خدا را در بطن زندگی آوردیم خدا ما را بالا می برد ، همانطور که همه سلول‌های جسم شهدا از خدا بود و همان خدایی که حضرت موسی(ع) را از نیل نجات داد، انسان را از سختی نجات می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، در یادواره شهدای شهر مهدی‌شهر، به میزبانی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک شهداء، با اشاره به آیه شریفه «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» اظهار داشت: حق همیشه ماندگار است و باطل نابود شدنی است و کسی اگر خدایی شد خدا او را مطرح و مشهور می‌کند.

دبیر شبکه ملی وارثون، با اشاره به سختی های دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در آن زمان دوربینی نبود اما خدا شهدا را مطرح و مشهور کرد و تکیه گاه شهداء خدا بود.

وی با تاکید بر خدا باوری و خدا محوری افزود: اگر همه جا را خدا دیدیم و خدا را باور کردیم و خدا در بطن زندگی آوردیم خدا ما را بالا می برد . همانطور که  همه سلول‌های جسم شهدا از خدا بود و همان خدایی که حضرت موسی(ع) را از نیل نجات داد، انسان را از  سختی نجات می دهد.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه آمریکایی‌ها آمدند که انقلاب را به زعم خودشان خفه کنند، اما ایمان شهدا مانع عمل آنان شد، خاطرنشان کرد: صدام شلیک کرد و گفت من سه روز دیگر تهرانم کو؟، شب عملیات دوربین‌ها نبود اما تلألو آن عالم تاب شده است و نخستین خصوصیت شهدا کار برای خدا و در نظر گرفتن خدا بود.

وی با بیان اینکه دومین مولفه شهدا، این بود که ۹۰ درصد شهدا چهره امام را از نزدیک ندیدند و امام را درک نکردند اما از رسانه تصویر مبارک امام را دیدند و ولایتمداری را در باورها به منصه ظهور رساندند، گفت: اگر دست ما به حسب ظاهر به امام زمان(عج) نمی‌رسد اما باید در باور و عمل و رفتار و کردار ولایتمداری ما جلوه کند.

دبیر شبکه ملی وارثون با تاکید بر بازگو کردن خاطرات و سیره شهداء افزود: بسیاری از جوانان ما امروز از سیره و خاطرات شهدا مطلع نیستند و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید این سیره و سبک زندگی شهداء و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و نشر کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha