سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برنامه جامع تربیتی در محورهای پنجگانه تهذیبی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از اجرای برنامه جامع تربیتی با محورهای پنجگانه تهذیبی در مدارس علمیه سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مدیریت حوزه علمیه استان، اجرای برنامه های تهذیبی و تربیتی طلاب است، گفت: فعالیت های متعددی در راستای اجرای محورهای پنجگانه تهذیبی در مدارس علمیه سطح استان انجام شده که مورد استقبال طلاب قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه برنامه جامع تربیتی در مدارس علمیه سطح استان شروع شده، ۵ محور تهذیبی را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- برنامه های تربیتی و اخلاقی اساتید و طلاب که در قالب: تشکیل شورای تهذیبی، رصد نقاط قوت و ضعف مدارس توسط همین شورا / تشکیل حلقه های تربیتی طلاب و همچنین برگزاری دورس اخلاقی با توجه به ظرفیت اساتید اخلاق استان  و دیدار طلاب با اساتید اخلاق و علمای بلاد در منازل این عزیزان.

۲- اجرای برنامه های قرآنی که اهم آن بدین شرح است:

یک: قرائت مصحف با ۳ بار تکرار با تلاوت استاد منشاوی و در پایان هر هفته و اختبار طلاب نسبت به ۵ صفحه ای که خوانده و بیان استاد در خصوص صفحاتی که خوانده اند. برگزاری کلاس روخوانی و روانخوانی برای طلابی که در این زمینه ضعف قرآنی دارند.

دوم: برگزاری کلاس قران طلاب سطح عالی بصورت کار برگ های ویژه که هم روخوانی و روانخوانی کار می شود و هم از لحاظ مفاهیم آیات مربوطه مورد بررسی قرار می گیرند، و به طلاب مقدار پژوهشی انجام شود.

۳_ محور سوم برگزاری سلسله نشستهای بصیرتی برای طلاب توسط اساتید مجرب بوده که مورد استقبال اساتید و طلاب قرار گرفته است، ضمنا در زمینه مباحث بصیرتی و سیره شهدا، برنامه های خوبی اجرا شد.

۴ _ با توجه به اهمیت مباحث خانواده طلاب اعم از خانم و فرزندان، اولیای و والدین آنها تاکید ویژه شده که در مدارس علمیه به این مقوله اهمیت خاص داه شده و از اول سال تحصیلی تا به حال برای خانواده های اساتید اسلام آباد غرب و والدین مدارس علمیه سنقر و امام خمینی(ره) کرمانشاه برنامه های خوبی اجرا شد و قطعا در تربیت طلاب اثر گذار خواهد بود.

۵_ یکی دیگر مباحثی که می تواند محور اصلی مباحث حوزه های علمیه باشد؛ برنامه های مشاورین و حضور این عزیزان در زمینه مشاوره تحصیلی؛ مدیریت زمان، روش مطالعه؛ مباحثه کار آمد و مباحث خانوادگی که می تواند برنامه های مدون و حساب شده ای صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: در سال جدید با تاکید مدیران برنامه ای برای این عزیزان در خصوص مشاوره های اجتماعی تدوین شده است، چرا که باید همچنانی که در زمینه تهذیبی طلاب فعالیت نمود، باید در امر مشاوره هم حرکت چشمگیری انجام داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha