جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباس امینی-شاهرود

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: بالاترین عبادت بعد از توحید خداوند، نیکی به پدر و مادر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی، در نشست قرائت و تفسیر قرآن کریم، ضمن تفسیر آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره مبارکه الاسراء، با محوریت «اخلاق در خانواده از منظر قرآن»، به میزبانی مسجد امام محمد باقر(ع) شهرک کوثر شهرستان شاهرود اظهار داشت: بالاترین عبادت بعد از توحید خداوند، نیکی به پدر و مادر است و شخصی که آق والدین شود حتی بوی بهشت را هم استشمام نمیکند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ریشه تمام خوبی ها در توحید و ریشه تمام بدی ها در شرک است و باید به والدین خود احسان کرد، تصریح کرد: نیکی و احسان به پدر و مادر برای همه واجب است، حتی پدر و مادری که کافر باشند و فرزند در هر جایگاه و مقامی باشد موظف است در برابر پدر و مادر خود متواضع باشد و همچنین احترام و جایگاه پدر و مادر را حفظ کند.

وی با بیان اینکه مزد زحمات پدر و مادر و همچنین معلم را به هیچ عنوان نمیتوان ادا کرد، افزود: نیکی و احسان به پدر و مادر باید در دوران کهولتشان تشدید شود و باید آنان را در نزد خود نگاه دارید.

حجت الاسلام و المسلمین امینی، با بیان اینکه یکی از مصادیق احسان به والدین، دعای خیر برای آنان است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که «خداوند از درون دلهایتان آگاه تر است، هرگاه لغزشی داشتید اگر صالح باشید و جبران کنید، او بازگشت کنندگان را میبخشد».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha