شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش سادات

حوزه/ امام جمعه شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه وجود رسول اکرم (ص) بزرگترین عامل وحدت و انسجام برای جهان اسلام است، تاکید کرد: فرزندان حضرت فاطمه(س) محور وحدت امت اسلامی اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش شجره طیبه‌ «سادات» با محوریت اهل بیت(ع) محور وحدت، پیش از ظهر امروز در تالار شادی شهرستان دهگلان، با حضور  روحانیون شیعه و سنی برگزار شد.

در این همایش، عارف عنایتی، امام جمعه دهگلان اظهار داشت: سادات کسانی هستند که به صورت علمی از رسول خدا تبعیت می کنند و این امر در جای جای استان کردستان مشهود است.

امام جمعه دهگلان با اشاره به اینکه وجود نازنین رسول اکرم (ص) بزرگترین عامل وحدت و انسجام برای جهان اسلام است، تاکید کرد: کسانی را می توان سادات واقعی عنوان کرد که تبعیت عملی از رسول خدا و دین مبین اسلام داشته باشند.

ماموستا عنایتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از الگوهای فرهنگی واقعی و پذیرفته شده در کردستان، سادات یعنی فرزندان حضرت فاطمه (س) هستند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: مردم استان کردستان از بدو ورود اسلام به مرزهای ایران همواره مرید و عاشق سادات بوده اند.

ماموستا عنایتی در ادامه سخنان خود گفت: در استان کردستان سادات همیشه از منزلت و پایگاه معنوی و علمی خاصی برخوردار بوده اند و بزرگان دینی فراوانی در این خطه داریم که جزو سادات دین محسوب می شوند.

امام جمعه شهرستان دهگلان تاکید کرد: در استان کردستان مزار بسیاری از بزرگان دین رسول الله را داریم که در سالها در مقابل تجاوزگری متجاوزان بیگانه به مانند روسها و انگلیسی ها مقاومت کردند.

وی اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش‌ها می‌تواند در پویایی علم و فرهنگ استان کردستان نقش مهمی داشته باشد زیرا صاحب ‌نظران فرهنگ و توسعه بر این باور هستند که بدون توجه به ریشه‌ها و پایه‌های هر قوم، امکان توسعه وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان دهگلان در بخش دیگی از سخنان خود گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند اصالت های فرهنگی منطقه را حفظ کند و نیز دست توطئه گران و دشمنان را از این سرزمین کوتاه نماید.

ماموستا عنایتی با اشاره به اینکه معرفی اسوه‌های فضیلت و صداقت، موجب ایجاد یک فضای مودت و محبت شده است، گفت: در عصر کنونی که شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی جوانان را به شدت تهدید می کند، سادات و جایگاه آنان تا حد قابل توجهی می تواند مانع از این هجمه فرهنگی شود.

امام جمعه دهگلان در پایان سخنان خود ادامه داد: امیدواریم که همایش سادات در سال دیگر هم برگزار شد، البته انتظار می رود که در همایش های بعدی بُعد علمی و کارشناسانه مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha