شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدير مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) شيرود تنكابن؛ اربعين

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود تنکابن گفت: پیاده روی اربعین نمایش گوشه ای از جامعه مهدوی است که در آن همه اقشار در کنار هم با صلح و صفا و در کمال امنیت در مسیری مشترک به سوی منبع نور در حرکتند.

خانم زهرا هدایتی همت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش بیان کرد: پیاده روی اربعین نمایش گوشه ای از جامعه مهدوی است که در آن همه اقشار با هر رنگ، لباس، نژاد و زبان در کنار هم با صلح و صفا و در کمال امنیت بدون دغدغه نان و نام در مسیری مشترک به سوی منبع نور در حرکتند و در این راه از هیچ گونه خدمتی نسبت به هم نوع خود دریغ نمی کنند.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، میدان تبلیغات، میدان بسیار عظیم و خطرناکی است هرچند دشمن تمام دستگاههای تبلیغاتی خود را از بعد شهادت امام حسین(علیه السلام) تا الان برای منزوی کردن و در ظلمت نگه داشتن مساله عاشورا و اهل بیت(علیهم السلام) و خارجی جلوه دادن خاندان نبوت  تجهیز کرده تا مردم نفهمند چه اتفاقی افتاده است.

وی تصریح کرد: بنی امیه با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع، حسین بن علی علیه السلام  را  در صحرای کربلا  به شهادت رساند و آن را یک غلبه و فتح وانمود کرد، اما تبلیغات صحیح دستگاه امامت و مجاهدت های امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) در کوفه، شام و مدینه توطئه ها را خنثی کرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود تاکید کرد: ابراز وفاداری به ائمه اطهار(علیهم السلام) و برائت از قاتلان و دشمنان آنان، اعلام آمادگی برای جانفشانی در راه مقدس آنان، بیان مواضع و همبستگی به خط نورانی اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) در همة زمان‌ها و مکان‌ها، شناخت چهره‌های حق و باطل و درخواست شهادت و ایثارگری در راه اعتلای مکتب و ارزش‌های الهی و مبارزه با ستمگری از  جمله مسائلی است که باید در  مجالس و زیارت‌های متعلق به امام حسین(علیه السلام) همیشه بیان شود.

هدایتی همت با اشاره به فلسفه بزرگداشت مجالس امام حسین علیه السلام از نگاه حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اربعین با نزدیک‌ کردن دل ها، تبادل آگاهی‌ها و افشای توطئه‌ها می‌تواند خطرناک‌ترین توطئه‌ ی دشمنان علیه اسلام و مسلمین را خنثی و مرز امت اسلامی را با دشمنان اسلام روشن کند.

وی اضافه کرد: باید هوشیار بوده و مراقب تبلیغات منفی دشمن باشیم؛ زیرا اثر این برنامه ها، تضعیف محبت و ایجاد تفرقه و جدایی در بین امت ها می شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که این اجتماع عظیم عاشقان حسینی در اربعین و پیاده روی بزرگ آن، شکوه همبستگی اسلامی و همدلی اجتماعی امت اسلامی است که بر پایه محبت و عشق به امام حسین علیه السلام و ارزشهای فطری همچون ظلم ستیزی، حق طلبی و عدالت خواهی است؛ لذا هرساله جهت احیا و بزرگداشت این واقعه عظیم طلاب، کادر و اساتید این مدرسه علمیه نیز با کاروان پیاده روی  اربعین  همکاری و همراهی می کنند.

انتهای خبر۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha