جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: واقعیت این است که ما ظرفیت‌های اقتصادی بالایی داریم اما ساختارهای ما معیوب بوده و بودجه‌بندی ما نامتوازن است درنتیجه مطلوب موردنظر مردم و نظام در برخی بخش‌ها حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان دامپزشکی استان، اظهار کرد: فعالیت در عرصه دامپزشکی کار سخت و صعبی است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود دولت برای این کارهای سخت و مشاغل صعب، امتیازهای ویژه‌ای قائل شود.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت رفع موانع رونق تولید در کشور، گفت: باید مردم را تشویق به تولید کنیم، ازجمله اینکه در عرصه تولید و نگهداری دام واقع‌بینانه عمل کنیم تا هم طبیعت حفظ شده و هم دامداری تقویت شود.

وی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها درزمینهٔ دامداری و چرای دام مانع تولید بیشتر دامداران شده است، افزود: باید با بررسی کارشناسانه و واقع‌بینانه این موانع مرتفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه اقتصادی نتیجه قوانین معیوب است که باید اصلاح شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: واقعیت این است که ما ظرفیت‌های اقتصادی بالایی داریم اما ساختارهای ما معیوب بوده و بودجه‌بندی ما نامتوازن است درنتیجه مطلوب موردنظر مردم و نظام حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما ظرفیت‌های انسانی و طبیعی بالایی داریم اما عملکردهای ضعیف باعث می‌شود گاهی احساس کنیم کشور ما از برخی کشورها عقب مانده و کشورهای دیگر از ما جلو افتاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما گاهی محدودیت‌هایی در قوانین ایجاد می‌کنیم که مانع از تولید می‌شوند ازجمله درزمینهٔ گوشت و عرصه دامداری این محدودیت‌ها دست و پای تولیدکنندگان را بسته است.

وی تأکید کرد: قوانین ما باید اصلاح شده و بهبود یابند زیرا این عیب‌های ساختاری و ضعف‌های قانونی در برخی محورها مانع ارتقای تولید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید در قوانین سابق تجدیدنظر شود، گفت: برخی از قوانین ما 60 سال پیش نوشته شده و اکنون با توجه به نیازها و مقتضیات روز کارایی ندارد؛ ازاین‌رو باید اصلاح شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: رفع نقطه‌ضعف‌ها و موانع موجود در پیش روی رونق تولید، نیازمند جعل قانون جدید و یا اصلاح قوانین قدیمی هستند که این مهم باید مورد توجه نمایندگان مجلس باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha