جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آشوریان

حوزه/ وضعیت زندگی آشوریان ایران از نظر اجتماعی و فرهنگی در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پورانوری میزبان جمعی از شخصیت های آشوری ساکن ایران از جمله هرمز مورهاج، عضو هیأت مدیریه انجمن آشوریان تهران، مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران، آنژلیت بیت مامو معاون آموزشی مدرسه حضرت مریم (س) ، نماینده آشوریان در مجلس و کارلین معمار معروف آشوری خواهد بود.

در این برنامه ضمن مروری بر ادعای ترامپ در حاشیه‌ اجلاس اخیر سازمان ملل متحد مبنی بر عدم وجود آزادی مذهبی در ایران، پیرامون آزادی آشوریان در ایران در زمینه هایی مانند انجام فرایض دینی، تدریس و آموزش زبان مادری، انتخاب شغل و بسیاری از عرصه‌های اجتماعی دیگر بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

نگاهی به ارتباطات وسیع آشوریان ایران با آشوریان عراق و دیگر کشورهای دنیا، نگاهی به مراسم مذهبی در کلیسای آشوریان و آشنایی با نحوه تدریس در مدارس آشوریان از دیگر محورهایی است که در این برنامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 17 مهرماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha