شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دژکام

حوزه/ امام جمعه شیراز آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: در محله ای چند مسجد وجود دارد و در محله و بلکه برخی خیابان های مهم دیگر اصلا مسجد نیست که یکی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز نیز همین مسئله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امروز در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری مساجد استان فارس که در مصلی نماز جمعه شیراز برگزار شد، گفت: مساجد سامان و متولی دقیقی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز برای بهبود وضع مساجد باید چاره ای اندیشید، افزود: اینکه برخی مساجد نظم و سازمان نداشته باشند صحیح نیست و در برخی مساجد ناهماهنگی هایی مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: بنا شده است شورایی از علمایی که به‌نوعی در اداره مساجد شهر نقش برجسته دارند، تشکیل شود، یعنی در تصمیم‌گیری نسبت به مساجد نظر داده شود، البته در این خصوص لازم است اساس‌نامه این شورا  تدوین و تصویب شود، آن گاه این شورا نسبت به انتخاب مسئول اجرایی امور مساجد تصمیم بگیرد.

امام جمعه شیراز، آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: به‌طور مثال در محله ای چند مسجد وجود دارد و در محله و بلکه برخی خیابان های مهم دیگر اصلا مسجد نیست؛ یکی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز نیز همین مساله است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان خاطرنشان کرد: ابتدا برای شهر شیراز و آن گاه برای شهرستان‌های استان باید تصمیم‌گیری جدی شود تا از نظر تعداد مساجد و پراکندگی مطلوب آنها به حد متعارف برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha